اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۹
با نزدیک شدن به ماههای گرم سال و کشت های فصل تابستان , کم آبی و خشکسالی به عنوان مانعی مهم در راه معیشت کشاورزان خوزستانی قرار گرفته است .
شوشان - داریوش بهارلویی:

با نزدیک شدن به ماههای گرم سال و کشت های فصل تابستان , کم آبی و خشکسالی به عنوان مانعی مهم در راه معیشت کشاورزان خوزستانی قرار گرفته است . 

آب و برق خوزستان به عنوان متولی آب در رودخانه ها اگرچه به جد از کشاورزان محترم و صبور خوزستان خواسته است از کشت برنج امسال در گذرند اما معنای آن بی توجهی این سازمان قدیمی به مشکلات آنان نیست .

 بدیهی است نمی توان فقط یک جانبه کشاورزان را تحت فشار قرار داد اما از آن سمت قدمی برای کمک و جبران برخی کاستی های حاصل از خشکسالی بر نداشت . 

از این رو به شکل مداوم در تمامی جلسات عالی چه در سطح استان و چه در وزارتخانه و جلسات هماهنگی, این سازمان ضمن تاکید بر حمایت های مالی توسط نهادهای ذیربط تا حدودی که میسر است , از خواسته به حق کشاورزان تلاش نموده که دفاع نماید. 

باید توجه داشت در مدیریت یک بحران, سازمان های مختلفی در استان به نمایندگی وزارتخانه های خود مشارکت داشته که هر کدام سهمی از اقدامات را دارند. 

مهم است که تمامی سازمان ها و از همه مهمتر استانداری و مدیریت بحران استان نسبت به پیگیری بودجه لازم برای مقابله با خشکسالی و حمایت از کشاورزان کم برخوردار اقدام لازم را به عمل آورند .

خوشبختانه استانداری عزمی جدی در این خصوص داشته و خود استاندار محترم احتمالا این موضوع را در هیات دولت و مراجع پیگیری کرده و خواهند نمود.

اما مهم است که عزیزان روستایی و کشاورز در مناطق مختلف استان مطلع باشندآب و برق خوزستان هیچگاه خواهان سختی و در مضیقه بودن آنها نبوده و از تمام ابزارهای قانونی خود برای حمایت از خواسته های آنها بازای عدم کشت برنج حمایت و پشتیبانی می نماید امید است که با نگاه ویژه دولت مردمی رئیس جمهور محترم به خوزستان و پیگیری های مستمر استاندار سختکوش و نمایندگان عزیز استان , کشاورزان با تنگناهای کمتری مواجه شوند .

اما ضروری است امسال بخصوص در حوضه کرخه عدم کشت برنج رعایت شود. همچنین سایر استانهای بالادستی نیز از این سیاست لازم الاجرا تبعیت نموده و کنترل موثر را در عدم کشت برنج و گیاهان پر مصرف به عمل آوردند تا ظلم مضاعفی بر پایین دست و کشاورزان زحمتکش خوزستانی تحمیل نگردد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار