شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
شوشان - منصور فاضلی:

دیشب جناب تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کننده ، سخن جالبی را به زبان آورد و دستور داد قیمت ها به سال قبل بازگردد.

اتفاقا یکی از دوستان روزنامه نگارم در پاسخ نوشت " به ریاست  سازمان هواشناسی هم بفرماید به آسمان بگوید ابر ها ببارند" این جمله مصداق همان جمله شماست و قطعا بازار به شما خواهد گفت "چشم ، امر دیگری ندارید".

دقیقا نکته همین جاست ، وقتی موضوعی در کنترل ما نیست و از ید ما خارج است و به عوامل گوناگون بستگی دارد و  چگونه می‌شود برای آن دستور صادر نمود ، برای کنترل قیمت ها باید یکسری زیر ساخت ها را مهیا نماید ، باید از اقتصاد دانان مجرب بهره بگیرید نه آنان که از اقتصاد فقط مدرکش را دارند و بس ؟

قیمت جهانی مواد اولیه رو به افزایش است و بازار ارز متلاطم و رو به صعود پیش می‌رود .

شما بر اساس کدام برآورد و آنالیز دستور  بازگشت به عقب میدهید ؟؟

وقتی که ارزش افزوده و مالیات را بر تولید وضع مینماید و وقتی که ۵۷ درصد حقوق کارگر و وقتی که حقوق گمرکی را افزایش داده اید و هزینه حامل های انرژی را فزاینده بالا بردید و وقتی که ارز ترجیحی را حذف نمودید و دلار نیمایی جایگزین کرده اید چگونه قرار است قیمت ها به گذشته باز گردد ؟؟؟

جناب تابش با سخن شما دو حالت پیش می‌آید یا واحد تولیدی تعطیل می‌کنند و تا تعیین و تکلیف وضعیت موجود دست از کار خواهند کشید که فرایند هرج و مرج در عرضه و تقاضا میباشد و یک فاجعه در بازار و اقتصاد رو به احتضار رخ داد ، یا هیچ واحد تولیدی برای سخن شما تره هم خورد نخواهد کرد زیرا آنالیز قیمت آنان چیز دیگری خواهد بود .جناب تابش از آبان سال گذشته نفس واحد های تولیدی را ستانده اید . 

یکی روز قیمت تولید اجباری می‌شود روز دیگر قیمت مصرف کننده ، یک روز قیمت شرکت های پخش اضافه می‌شود یک روز از آن می‌کاهید .

یک روز دستور می‌رسد قیمت تولید و مصرف کننده همزمان درج شود ، "این یعنی ناهماهنگی بین ساختار اجرایی این یعنی سر درگمی تولید ، این یعنی نابودی تولید" جناب تابش شما دقیقا اصل موانع تولید هستی .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار