اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت:

آن دسته از بهره مندی های فردی و گروهی که از درون حقوق اجتماعی استیفاد می شود همواره قابل توسعه، محترم و توسط مردم صیانت می گردند.

زیرا، با یک نگاه اجمالی در تاریخ مدرن ایران، چه زیر زمینی و چه مستند به حوداث و رویدادهای متنوع مثبوت، در خواهیم یافت که اجماع برای رونق کسب و کار خویش که منتهی به ضایع شدن حقوق اجتماعی می شوند بدون تردید گسستنی و انشقاق بردارند  و هیچ مکانیزم صیانتی در پشتیبانی و حمایت از آن منافع نامشروع در جامعه ظهور و بروز نمی کند.

چند وقتی است که در استان خوزستان براثر شکاف منافع بین اهالی رسانه، شاهد افشاگری های آنچنانی هستیم که موجب دسته بندی های صنفی جدیدی شده است که نمونه بارز آن را در جلسه ی هماندیشی مدیرکل ارشاد خوزستان دیدیم.

پر واضح است که نگارنده به هیچوجه مایل نیست که در ریز قضایای اختلافی مشهود ورود نماید و هرگز خود را در جایگاه داوری نمی بیند.

چون این مساله راه حل منطقی و قانونی دارد و امروزه که بازار افشاگری های رانتیری داغ است البته، حول محور بداخلاقی هایی که منجر به تمامیت سوزی های حثیتی و شخصیتی اصحاب رسانه می گردد و ایضا، مرام نیکمردان بر حفظ حرمت پیشکسوتان در عین حقگویی نیز باید تعادل لازمه را بوجود آورد.

یعنی؛ صلاح نیست همه در این اختلافات سهیم باشند و نیروی حائل و میانجی موجب پیوستگی، آشتی و تداوم اجماع اصحاب رسانه نیل بر صیانت از حقوق مردم ضرورت می یابد.

البته ناگفته نماند که از قدیم این ضرب المثل به یادگار مانده است که بار کج به منزل نمی رسد و اگر این اصل اخلاقی را فراموش نکنیم که پیوسته عملکرد خوب و بد دیگران را بی آنکه حق دفاع از طرفین سلب نشود باید در ترازوی اعمال گذاشت تا جامعه به تردید و اشتباه مبتلا نگردد.

به هرحال هنوز معتقدیم که اولویت اصلی رسانه اجماع بر احیای حقوق مردم است یعنی؛ همان ولی نعمتان همیشگی که نباید با ورود به دعواهای صنفی حقوق آنها ذره ای مغفول و آسیب ببیند و همچنین اعتماد عمومی نسبت به اهالی رسانه نیز نباید خدشه دار شود در عین حالی که حق اعتراض و شکایت چیزی است که قانونگذار مصر به مراعات آن است و از دست کسی کاری ساخته نیست که مثلا بشود با افشاگری های افراطی و یا صدور اعلامیه های حمایتی آن را منقضی کرد و همچنین هر هتک حرمت و اسائه ادب به ساحت و حیثیت افراد رسانه ای در کنار این حق توامان منظور می شود یعنی؛ این بازی فعلی در بین اهالی رسانه در خوزستان هیچ برنده ای ندارد پس چه بهتر است وجهه و ارزش خبر، تحلیل و گزارش که قلم ها پاسدار اصالت بخشی به آنها را عهده دار هستند همچنان حفظ گردد تا این راه به میراث برای رهروانش به ودیعت گذاشته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار