اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان / فعال مدنی :
اوایل شروع کرونا در جهان به تبع آن در کشور‌ما که سویه ی دلتا شیوع پیدا کرده بود. و سپس سویه های دیگر شناسایی گردیدند. سازمانهای بین المللی بهداشتی و جامعه پزشکی کمترین اطلاعات ابتدایی را پیرامون کرونا نداشتند. بخاطر همین عدم شناخت‌ کافی،جدید بودن نوع شیوع، تغییرات با سرعت عمل سویه های کرونایی همه اکتفا به پروتکلهای تجربه شده می کردند.  سازمانها، مراکز درمانی و دانشگاهی سردرگم شده بودند. و در تمامی زمینه های فرآیندهای پیشگیری و درمانی ملل و متخصصین دچار شوک، گیجی و بلاتکلیفی قرار گرفتند. انواع داروها و متدهای درمانی در مبارزه با ویروس کووید ۱۹ آزمایش می شد. تا اینکه پس از حدود دو سال تلاش مراکز تحقیقاتی و کم کم منجر به کشف واکسن شد. 
کشورها در بدست آوردن واکسن برای نجات ملتهایشان هم تلاش علمی داشتند،و هم بدنبال تهیه و خرید واکسن بودند. ملت ایران در اثر تحریم‌های ظالمانه تحت انواع فشارهای داخلی و خارجی قرار داشت. و با محدودیت منابع مالی و مبادلات اعتباری برای تامین و خرید واکسن روبرو بود. با این وجود میلیاردها تومان و دلار صرف تهیه و ساخت واکسن در مراکز مشخص و بی حاصل شد. با وجود قول و قرارهای متولیانی مانند جناب مخبر معاون اول ریاست جمهوری  در محضر مقام معظم رهبری که وفور تا صادرات واکسن ساخت داخل را با ذوق زدگی  بیان نمودند. متاسفانه نتیجه مطلوب به حال ملت و درمان کرونا و به موقع حاصل نشد. از طرفی با وضع محدودیت خرید واکسن از برخی مراکز اصلی غربی بود.‌که تمام نگاه ها و تبلیغات رسانه ی ملی و تریبون های رسمی معطوف به روسیه تولیدات اسپوتنیک شد. با وجود پرداخت هزینه های سرسام آور به آنان برای خرید پیشاپیش و تجهیزات مربوطه تولید در داخل، تهیه و تولید واکسن اسپوتنیک با مخالف سران روسیه به سرابی مبدل گردید. که با ارسال چند محموله ی بسیار محدود و ممنوعیت صادرات به ایران هم وقت و هم ملت کشی شد. و هم منابع محدود کشور در دسترسی به اوکسن از سایر کشورها تلف گردید. دولت جدید و انقلابی که تازه با شعارهای بی پشتوانه ی تجربی و علمی بر سر کار آمده بود. و برنامه ی علمی و عملی کارشناس شده ای برای اداره امور مختلف به ویژه اقتصادی و ساختار مدیریت مملکت نداشتند  با توجه ناکامی راهبردهای اعلامی و  تدارکات دیده شده توسط وزارت خارجه، متولیان درمانی و دولتمردان قبل بود، که مقدمات تامین منابع مالی برای خرید و ورود واکسن حتی تولید واکسن خارج از مجاری روسی فراهم شد. 
ولی دولت جدید تبلیغ و مانور بر روی تهیه واکسن برای درمان و پیشگیری کرونایی که ملت را به تنگ آورده بود، چنان ریاست دولت و دولتمردان یکدست با تمام امکانات ملی و محلی رسمی و غیر رسمی برجسته کردند. که در صد روز اول تاکنون بجز فرو کشی محسوس و‌مقطعی ابتلا به کرونا و آبی شدن اکثریت شهرهای سراسر کشور دستاوردی نداشته و نداشتند. حال که در انتهای اولین سال دولت انقلابی علاوه بر چرخش ۱۸۰ درجه ای کشور به وضعیت قرمز کرونایی ملت مشاهده می کند. نه برجام نیمه جان شده توسط حواریون روسی و مخالفین داخلی دوران ظریف و دولت قبل جانی تازه و اثربخش در داخل گرفت. وضعیت اقتصادی و قیمت‌های هم چنان زنجیر بریدن که کسی جلودار یک قلم مانند برنج نیست. وعده های مسکن هم با رکود استقبال در اثر کساد بازار کار و اشتغال با در آمد مکفی مواجه شده است. وزیر مربوطه دست به دامن شخصی ساز و سایر راههایی که دور از دسترس جامعه ی نیازمند و هدف هستند شده است. قیمت و کیفیت خودرو و لوازم خانگی بنحوی شده است که صدای رهبری را در آورده است. و قس علی هذا  
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار