اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
برنامه ریزان و برنامه سازان سازمان صدا و سیما در مرکز و در استان ها، باید عضو کمیته ها و شوراهای عالی برنامه ریزی باشند تا در جریان برنامه های توسعه استانی و کشوری قرار گیرند تا بتوانند برنامه های سازمان و تولیدات خویش را هماهنگ با نقشه راه توسعه کشور، هماهنگ کنند.
شوشان - دکتر حسن دادخواه :
 مراکز استانی صدا و سیما، چه در کلیات برنامه ها چه در جزییات، تابع و پیرو سیاست های کلان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است و برنامه های 24 ساعته آن، با نظارت و تصویب پیشین سازمان، پخش می شود و روی آنتن می رود.
اینکه مراکز استانی چه نقش و جایگاهی در توسعه محلی و استان های سراسر کشور دارد، از سویی در گرو نقش و جایگاه سازمان صدا و سیما در نقشه راه و برنامه های کلان کشوری است و از سویی دیگر، در گرو جایگاه استانی و منطقه ای آنهاست. 
به زبان دیگر، برنامه ریزان و برنامه سازان سازمان صدا و سیما در مرکز و در استان ها، باید عضو کمیته ها و شوراهای عالی برنامه ریزی باشند تا در جریان برنامه های توسعه استانی و کشوری قرار گیرند تا بتوانند برنامه های سازمان و تولیدات خویش را هماهنگ با نقشه راه توسعه کشور، هماهنگ کنند.
نویسنده این یادداشت نمی داند که آیا چنین هماهنگی میان سازمان صدا و سیما با برنامه ریزان کشور وجود دارد یا خیر ولی بطور نظری و بدون آشنایی با واقعیت میدانی، می توان به بیان ایده ها و انتظارات در این باره پرداخت. می کوشم تا ایده ها و انتظارات از مراکز استانی را در گزاره های زیر بنویسم‌‌:

۱- رئیس و مدیران منطقه ای مراکز صدا و سیما باید تخصص های متنوع و مورد نیاز توسعه همه جانبه در استان ها را دارا باشند. رشته های اقتصادی، کشاورزی، جامعه شناسی،ورزشی، صنعتی، تربیتی از جمله تخصص های لازم برای مدیران منطقه ای است.

2- مدیران منطقه ای در مراکز صدا و سیما باید با فرهنگ و سنت ها و خصلت های اهالی استان مورد نظر آشنایی کافی داشته باشند و از میراث فرهنگی و محیط زیست و آمایش سرزمین و امتیازات آن استان اطلاع کافی داشته باشند.

3- وجود کارشناسان با انگیزه و متعهد به حرفه و شغل خویش در مراکز استانی صدا و سیما و داشتن امکانات مالی و تجهیزاتی و داشتن استقلال و اختیار در برنامه سازی از دیگر ملزومات برای نقش آفرینی در توسعه استان هاست.

4- بهره جویی از نخبگان و فرهیختگان مراکز استان ها و شهرستان ها در برنامه ها و تولیدات به عنوان مشاور و کارشناس و فرد مطلع و دریافت دیدگاه و نظرات آنان در زمینه های مورد نظر.

5- تقسیم صحیح زمان و توزیع منطقی امکانات برای برنامه های مورد نیاز در استان مورد نظر،  متناسب با امتیازات و شرایط بومی و محلی.
و اما در استان خوزستان، نویسنده یادداشت گر چه هیچ کدام از برنامه های صدا و سیمای مرکز استان را از روی اختیار و هدفمند و برنامه قبلی، تماشا نکرده و نشنیده ام ولی  کیفیت هنری و غنای برنامه ها و تناسب آن با زمان و شرایط میدانی استان را در برنامه هایی که بطور اتفاقی تماشا کرده یا شنیده ام، بسیار سست و نامربوط و با گسست فراوان با واقعیت می دانم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار