اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
شوشان - علیرضا طاهر پور : 
خوشبختانه نمونه های فراوانی از خراب شدن ساختمان های چند طبقه در دنیا بوده و سوابق و علل این تخریب ها و یا ریزش ها مشخص گردیده است. مثلا درژاپن پس از تست لایه های زیر زمینی و اطمینان از فقدان شکاف یا حفره های زیر زمینی پنهان اقدام به شروع کار می نمایند. دراراضی شنی و مرطوب قبل از شروع کار به رطوبت زدایی زمین اقدام کرده و بعدا با حفر چاههایی برای ایجاد استحکام و یکپارچگی و رفع لرزش و ممانعت از بروز تنش های احتمالی می پردازند. درون این چاه ها شبکه ای استوانه ای از میله گرد قرار داده و چاه را با بتون پر می کنند. قسمت بالای این استوانه بعدا به حجم یکپارچه ی بتونی مسلح و ضخیمی متصل و یکپارچه می شود. تا پایه های آینده ساختمان چند طبقه متصل به آن بنا شود.
نحوه ی طراحی ستون ها و تقسیم بار طبقات با افزایش ارتفاع ساختمان باید به دقت تعیین و با بهترین مصالح ساخته شوند چون اصل استحکام ساختمان فندانسیون آن و کیفیت پایه ها است.پس از ساخته شدن ساختمان معماری و زیبا سازی اجرا خواهد شد که مسایلی روبنایی هستند.
ساختمانی بلند و گران قیمت با ساکنینی ازهمه جا بی خبر که با اطمینان به صحت کار سازنده ی ساختمان در ان اقامت گزیده یا رفت و آمد می کنند. بسیار خجالت اورست که کسی بتواند با دور زدن قوانین و ضوابط و با دادن رشوه به افراد گردن کلفت به ساخت تله ای مرگبار برای مردم کشورش اقدام کند.
واقعا سودجویی تا این حد غیر عاقلانه هم می شود. ایا حماقت بزرگتر از این هم امکان دارد. و آیا قدرت حاکمه چنین تحقیری را می تواند تحمل کند که یک فرد بی سواد و نادان که به کمک واقعا شیطان و شیطنت توانسته ثروتی هنگفت جمع کند و ساختمانی تار عنکبوتی بسازد و جان مردم بیچاره را بگیرد و قصر در برود.
صاحب ساختمان و ناظر ساختمان و هر کسی که در این کار احمقانه و جاهلانه سهیم است باید مجازات شود تا درس خوبی به چنین افراد کلاشی داده شود و اینگونه حماقت ها تکرار نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار