اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
شوشان - غلامرضا عباسی نورآبادی :
 کمبود میزان بارندگی در کشور و افزایش میزان مصرف برق در کنار عدم مدیریت صحیح برنامه ریزی در کشور که برای توسعه تولید برق اقدامی ننمود،موجب کمبود برق و خاموشی های متداول تابستانی گردید.این موضوع جنبه ملی دارد و از همان بعد باید بررسی شود.
آنچه موجب این نوشتار شد نه مشکل ملی بلکه وجود مدیرانی ناتوان در سمت های اجرایی استان است که صرفا دستورات را یا چشم بسته میخواهند اجرا کنند و یا توان و بینش برنامه ریزی برای جبران کسری برق را ندارند.
در برنامه ای که سازمان برق استان برای قطعی برق شهرکهای صنعتی ارائه نموده نشان از بی تدبیری و بی تفاوتی به سرنوشت واحدهای فعال و نیمه فعال شهرکهای صنعتی دارد.(ظاهرا برای اتمام حجت جلسه ای هم با شهرکهای صنعتی  داشته اند ).
تاکنون بیش از نیمی واحدهای تولیدی استان زیر ۴۰ درصد فعال هستند و از این ببعد هم بجای رونق تولید و ایجاد اشتغال باید شاهد تعطیلی و ضررهای بیشتر واحدهای تولیدی باشیم.
در استان حدود ۷۰ شهرک صنعتی با ظرفیت مصرف حداکثر ۲۰۰ مگاوات وجود دارد که طبق برنامه اعلامی هر شهرک هفته ای دو روز و جمعا بطور میانگین بین ۵۳ تا ۸۸ ساعت خاموشی برای آنان تدارک دیده شده در حالیکه مثلا شهرک صنعتی شمس آباد تهران با مصرف بیش از ۲۰۰ مگاوات فقط ۱۳ ساعت در هفته و در یک روز تعیین گردیده .جای سوال است چگونه مدیران استانی !نمی توانند از حق شهروندان استانی دفاع کنند؟
چگونه مدیران استانی !نمیدانند ۳ ساعت قطعی برق در روز برای یک واحد تولیدی به منزله تعطیلی کامل آنروز است؟
مصرف یکی از ۴ پاتیل صنایع فولاد ۵۰۰ مگاوات است .مصرف کلی برق استان توسط واحدهای بزرگ مثل پتروشیمی ،فولاد و... که هیچ خیری برای مردم استان نداشته و ندارند صورت میگیرد ،ولی مدیران استانی !؟ شمشیر را از رو برای قلع و قمع همین تعداد واحد تولیدی مسقر در شهرکهای صنعتی بسته اند.شهرکهایی که جزو اولین ها در کشور بودند، حالا در حد روستای متروکه و یا انبار بنکداری هستند.
 برق شهرکهاصنعتی را نیز مثل آب کشاورزی استان قطع کنید تا انشالله در سمت هایتان باقی بمانید و وزارت نیرو سر بلند از عبور بحران !!!

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار