شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
شوشان - حسین ملک خدایی :
حضرت امیر در خطبه چهارم نهج‌البلاغه می گوید " پیوسته چشم می دارم، تا عاقبت بی وفایی خود را دریابید و پیوسته به فراست در شما می نگرم، پرده ای که از دین داشتید شما را از من پوشاند" وقتی کسانی می توانند با استتار از طریق دین خود را از علی ع بپوشانند باید این استتار از دین را در همه برهه‌های تاریخی بسیار جدی گرفت، مخاطب حضرت امیر مسلمانان صدر اسلام و احیاناً مجاهدان در رکاب پیامبر ص و جانبازان و رزمندگان و سایربن می باشند که زیر باران وحی پرورش یافته اند و پیامبر ص را از نزدیک درک کرده اند و بعد به دنیا رو کرده‌اند و این چنین با استتار از دین خود را از چشم نافذ علی ع می پوشانند، حضرت ادامه می دهد " پاکی نیت، مرا بر کار شما بینا کرد" یعنی نیت حضرت امیر رنگ و صبغه دنیایی نداشت و از جنس نیات کسانی که زیر لوای دین خود را پوشانده بودند نبود، نیت پاک، مثل دستگاه ایکس رای از استتار بالایی افراد عبور می کند و لباس زیر که از جنس دنیا است، و لباس واقعی و سکولار افراد است را در می یابد، باید
در پاکی نیت در مرتبه علی باشی که فرصت طلبان بنام دین و در لباس دین واقعیت خود را از چشم تو پنهان
نکنند، از طرف دیگر لباس دین به تن کردن بسیار آسان است، هر کسی براحتی می تواند ریش بلندی بگذارد
و پیشانی داغ کند و تسبیح بلندی بدست بگیرد و دائم ذکر بگوید، و اين چنین خود را حتی از علی ع بپوشاند
و اگر پاکی نیت نباشد که سره از ناسره بشناسد چه بسا ایمان و معنویت و همه هستی یک جامعه توسط این قشر به یغما برود، حضرت امیر در همین خطبه اشاره دارد که "ناشنوا باد، آن گوشی که فریاد بلند پند آموز را نشنود چگونه سخنان آهسته را بشنود، آنکه فریاد بلند را درنیابد؟" آیا علمای دین نهج‌البلاغه را نمی خوانند و تابحال نخوانده‌اند، چرا نهج‌البلاغه از صحنه اجتماع دور است چرا علما مردم را با نهج‌البلاغه آشنا نمی کنند چرا در مناسبت ها بجای استفاده کاربردی در جهت مطالبه گری مردم از حاکمیت، 
مرتب می گویند علی خیلی بزرگ بود
ما کجا و علی کجا، ولی مردم باید دقت کنند این جور ستایش از علی کردن همان استتار در دین برای سوار مردم شدن است و برای فرار از معرفت مردم به علی و نهج‌البلاغه است.
شانزدهم، خرداد 1401

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار