اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
شوشان - محسن بهداروند مرداسی :
همیشه در روند و چرخش  «انقلاب ها» بعضی ها  از دایره انقلاب  «پیاده» یا مردود می‌شوند. در واقع آنها از همان روزهای اول انقلاب شاید انقلابی نبودند. لذا بنابه مقتضیات و شور هیجان زمانه سوار موج انقلاب می‌شدند. و این خصیصه در اکثر شخصیت‌ها یا طیف ها و گروه ها کماکان وجود دارد. بواقع باید گفت که «کوله بار» پیام ها، ارزش‌ها، و آرمان های انقلاب آنچنان بر دوش آنها سنگینی می‌کند که در مسیر و فرایند انقلاب صف خود را از انقلابیون جدا کرده، و ارزش ها و پیام های انقلاب از جایی به بعد با منافع آنها در تعارض است.
 به همین دلیل دیگر حاضر به همگاهی و همراهی با انقلابیون نیستند. در حالی که انقلابی ماندن به فرایند انقلاب کمک می‌کند. بطوری که حضرت آقا تا به امروز با رویکردی انقلابی و نگاهی متعهدانه و انقلابی ساختارهای «سلطه جو» و «سلطه طلب» را که بر علیه آرمان های انقلاب دست به دسیسه می‌زدند در سخنرانی هایش. افشا می کرد.
اما اینکه بعضی ها با فرار بجلو از سفره انقلاب رانده یا جا می‌مانند دلایل متعددی دارد که باید بدرستی مورد نقد «موشکافانه» قرار بگیرد  که آنها از همان ابتدا از انقلاب و انقلابی گری چه انتظار و برداشتی داشتند و تا کجا انقلاب را برای خود تعریف کرده بودند. 
آیا  آنجایی که انقلاب و انقلابیون با قاطعیت در برابر زبان سلطه و یا مبارزه با اصول اشرافی گری و تبعیض و نابرابری مقاومت می‌کند؟ آنها جبهه می‌گیرند؟ که شواهد نشان می‌دهد بخش اعظمی از آنها این گونه اند. 
گاهی  در برابر برخی از تحلیل گرانی  همچون زید آبادی، عبدی، تاج زاده و چهره هایی از این دست که در فضای مجازی فعالند در تعجبم. یعنی رگ های بی سوادی و بی اطلاعی تا این حد... مردم تا کجا باید تاوان بی سوادی شما را پس بدهند؟ 
از روز اول انقلاب تحلیل شما نسبت به شرایط بین المللی غلط بود. آقای زید آبادی تمامی ارزش‌ها و آرمان‌های بشری با تغییر تحول بنیادی از طریق انقلاب حاصل می‌شود. انقلاب به معنی تغییر تحول بنیادی که از روز نخست به رهبری حضرت امام (ره) اتفاق افتاد. جاده، راه، مدرسه، بهداشت، گاز تلفن، بیمارستان و ... همه در تمامی حوزه ها تغییر بود. باید دید که حضرتعالی با این همه آشفتگی فکری انقلاب را چگونه تعریف می کنید. 
غرب بزک شده با رفرم فکری تغییر نمی‌کند. شما مناسبات «قدرت» را در انقلاب نمی‌شناسید هر گونه مناسبات خصمانه با قدرت.... برای کشور خطرناک است. قدرت انقلابی منافع ملی و امنیت کشور را تضمین می‌کند. 
کسی که به  «تعهد ملی» پایبند و التزام عملی داشته باشد با ساختار قدرت خصمانه برخورد نمی‌کند. با فرصت طلبی و ریا کاری قهرمان میدان نخواهیم شد. سالیان متمادی بخشی از دولت ها در اختیار همفکران شما بودند. آیا امروز که نقد شلاق گونه می کنید در مبارزه با تبعیض و عدالت اجتماعی اقدام و گام موثری برداشتید؟ در آن شرایط نقدهای شما در کدام «پستوی خانه» بود؟ زندگی اشرافی و تجمل گرایی به سبک و سیاق غرب که قانون مندی نیست. با این دست نوشته ها و ادا اطوارها و یا عادات روشنفکری و کافه نشینی با صرف دو فنجان قهوه و با ایجاد جو مراد مریدی دهه چهل پنجاه نقدهای شما مشکلات کشور را حل نمی‌کند. 
آنچه در این سال‌ها بر مردم گذشت اقتصاد، معیشت، تورم، گرانی، و امنیت از مدیریت فشلی بود که شماها از آن حمایت کردید. بس کنید! ته  آن برنامه ها شد سوزاندن سرمایه های اجتماعی. چگونه امروز از مشروعیت و اقتدار حرف می‌زنید؟ مدیران و نمایندگان مد نظر شما با ندانم کاری ها فقط شهروند معترض آفریدند.
 اجازه بدهید دولت آقای رئیسی اعتماد عمومی را به جامعه بازگرداند. دولت آقای رئیسی  در ایجاد این ابر چالش ها هیچ نقشی نداشته است. 
جناب آقای زیدی آبادی. تداوم ارزش‌های هر انقلاب از ایجاد آن انقلاب مهم تر است.
 عزت زیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار