اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
به بهانه ی عدم همراهی، پاسخگویی و پذیرش مسئولین شهرستانی و کشاورزان توسط مدیر عامل سد و شبکه ی آبرسانی بهبهان -مارون
ضمن دلجویی از کشاورزان زحمتکش محروم تقاضا دارد، ترتیبی اتخاذ نمایند، تا کشاورزان به حقوق و مطالبات به حق خود در امکان دست یافته و بتوانند با همکاری و مساعدت یکدیگر این تنش آبی را با جایگزینی کشت حداقلی برای امرار معاش و تسهیلات مناسب و ارزان به سلامت پشت سر گذاشته شود.
شوشان - محمدرضا چمن نژادیان / فعال مدنی و  کشاورز زاده :
ازآنجایی که مشروعیت و مقبولیت هر نوع حکمرانی و مدیریت به ویژه در نظامی اسلامی تقیدات دینی و رضایتمندی مردم است. و محوریت هر نوع خدمت و خدمتگزاری باید خواست و مشارکت آگاهانه ی مردم در امور اجرایی و محوله به متولیان امر درسطوح ملی و محلی  باشد. که ماحصل خروجی کلیه ی فعل و انفعالات دولت و ملت همگرایی عملی و موثر مسئولین محلی و اهالی هر اقلیم و منطقه می باشد. و اثر بخشی ملموس برای رفاه و آسایس زندگی فردی ، جمعی و صنفی است. و باید رضایت بخشی با تکریم ارباب رجوع  همراه با تعامل برانگیزی ، امیدواری و پاسخگویی شفاف و اقناع کننده باشد. 
متاسفانه برای تصدی و مدیریت بخش‌های از امور دولتی و مردمی گاهی علاوه براینکه شایسته سالاری مبتنی بر فن سالاری متعهدانه امری فراموش شده است. و بیشتر افراد پخمه و ناکارآمد با لابیگری نامدنی و رانت دهی در اثر ناشایستگی بر مسند امور ملی و محلی ملت تکیه می زنند. پاسخگویی که یک رسالت تکلیفی و ارزشی در قبال مسئولیت گیری مسئولانه است. امری نامقدس و خطوط قرمزی تلقی می گردد. و خلاف جریان طبیعی به امر ضد ارزشی و هزینه سازی برای ملت، جامعه ی مطالبگران مبدل و معرفی می گردد. نمونه ی بارز آن این روزهاست که ملت در صدد اصلاح امور و استیفای مطالبات برحق خود بر مبنای حقوق شهروندی و قوانین هستند. یکی از این موارد طبق شنیده ها و گزارشات رسانه ای شده بدین قرار است. که  متولیان امور زراعی شهرستانهای امیدیه و آغاجاری و بخشهای جایزان و جولکی بهمراه نمایندگان صنفی و کشاورزان در پی راهکاریابی از طریق گفتگو با جناب آقای مهندس سنایی مدیر عامل سد و شبکه ی آبرسانی بهبهان( مارون) بر آمدند و در راستای استفاده ی بهینه از آب موجود ، نیاز دانستند. درباره وضعیت منابع آب اطلاع‌رسانی به‌ موقع و دقیق صورت گیرد تا هم مردم و هم کشاورزان در جریان شرایط منابع آبی قرار گیرند.
و لازمه ی جلوگیری از تنشهای منطقه ای را جلب مشارکت و همراهی مردم ، اطلاع‌ رسانی شفاف پیش بینی کردند. زیرا اگر مردم  اطلاعات صحیح دریافت دارند و به‌ خوبی اقناع شوند ، برای مدیریت منابع آب قطعاً مشارکت آگاهانه و  همکاری مسئولانه خواهند داشت. 
در این راستا بود که (سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۱) رئیس اداره ی جهاد کشاورزی امیدیه ، رئیس اتحادیه و صنف کشاورزان شهرستان های امیدیه ،  آغاجاری، بخشهای جایزان ، جولکی و نمایندگان کشاورزان مناطق مذکور در معیت حجةالاسلام ثناپور (سخنگوی اتحادیه ی کشاورزان)  در راستای شفافیت سازی و لزوم همراهی کشاورزان جهت عبور از بحران کم آبی ، با هماهنگی قبلی با معاونت محترم حفاظت و بهره برداری سازمان آب و برق استان خوزستان و آقای مهندس شیرالی امور آب جنوب شرق با آقای سنایی (مدیر عامل سد مارون) جهت بازدید از سد مارون بهبهان و پیگیری مطالبات و خواسته ی کشاورزان ، با طی طریق حدود ۱۰۰ کیلومتر به شهرستان بهبهان عزیمت نمودند. 
ولی با نهایت تاسف گزارش گردید که آقای سنایی (مدیر عامل سدمارون بهبهان) ضمن عدم همراهی و عدم پاسخگویی به مطالبات نمایندگان کشاورزان ، موجبات بی احترامی ، نگرانی ، ابهام و تشویش اذهان عمومی را فراهم اورده است. 
  این اقدام ناشایست ، غیرحرفه ای و غیر مسئولانه ی ایشان  باعث گردید تا کفه ی خروجی و اثربخش مسئولیت و مدیریت در نظام اسلامی یعنی پاسخگویی تعامل برانگیز خالی بماند. و  اهالی مناطق مذکور نسبت به عملکرد دولتمردان مدعی ارزشی و انقلابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در زمینه ی حمایت همه جانبه از قشر کشاورزان و مقوله ی کشاورزی بدبین شوند. 
لذا بدین وسیله ضمن ادای احترام به همه متولیان دولتی و صنفی پیگیر مطالبات ، دست اندرکاران همراه و کشاورزان مظلوم که در این شرایط با وجود سخت مضاعف زندگی همراهی نمودند. از وزیر محترم کشاورزی، استاندار محترم ومدیران استانی خوزستان انتظار رسیدگی عاجل و دلجویی می رود. 
و ضمن دلجویی از کشاورزان زحمتکش محروم تقاضا دارد، ترتیبی اتخاذ نمایند، تا کشاورزان به حقوق و مطالبات به حق خود در امکان دست یافته و بتوانند با همکاری و مساعدت یکدیگر این تنش آبی را با جایگزینی کشت حداقلی برای امرار معاش و تسهیلات مناسب و ارزان به  سلامت پشت سر گذاشته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار