شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴
شوشان - علی عبدالخانی :
بازی منچ به مقدارِ خیلی کمی هوش نیاز دارد اما بازی مار و پله به آن مقدارِ کم هم بی نیاز است و سرنوشتِ نهایی بازی را فقط جناب " تاس " تعیین می کند.

در مدیریت های دیمی یا ماروپله ای فقط تاس می تواند نردبانِ ترقی را دمِ پای اشخاصِ ضعیف و بی سابقه و ناکارامد قرار بدهد و در یک چشم بر هم زدن آن اشخاص را به مدیر تبدیل کند. نمونه ها به پیوست نمی باشند. اما موذی ترین بخش از شخصیتِ تاس زمانی است که مارصفتان  را به نیش زدنِ لیاقتمندان و کشاندن پله از زیرِ پای آنها ‌تحریک بکند و سبب سقوطشان بشود. تاسها هرگونه خلاقیت، توانمندی و شایستگی را برنمی تابند و انگار با این صفات پدرکُشتگی و کینه ی دیرینه دارند لذا به دلسوزان موجود می گویم که با مدیریت ماروپله ای نمی توان به حل مشکلاتِ خدماتی و عمرانی فزاینده ی شهری به بزرگی اهواز امیدوار بود. تجربه نشان داده است که مدیران ماروپله ای درکِ درستی از مفاهیم اولیه و ابتدایی مربوط به مدیریت شهری ندارند که اگر می داشتند امروز شاهدِ سقوطِ آزادِ همه شاخصها در خدمات شهری مرکز استان خوزستان نمی بودیم. اهوازِ امروز برای برون رفت از وضعیت موجود به مدیرانی دلسوز، کارآشنا، قوی و مسئولیت پذیر نیاز فوری دارد. مدیرانی که بتوانند منابع مالی و انسانی را بشکل صحیح بکار بگیرند و به خدماتی ملموس از نظر شهروندان تبدیل کنند.

شورای شهر بعنوان ناظر و قانونگذار از این جهت که اعضای آن عنوان نمایندگی مردم را حمل می کنند باید بخود آید و چنین یاداشتهایی را حمل بر تقابل قرار ندهد و بی درنگ بساط بی سابقه ی چاپلوسی به قصد بهره مندی، خاندان بازی، تضییع حقوق مخاطبان، تاس گردانی و... را جمع کند. می دانیم این جمع کردن کارِ چندان آسانی نیست اما می تواند محکِ خوبی برای شورائیان اهوازی باشد. بر اساس تجربه و مطالعه باز هم تاکید می کنم که: " تا الگوی دیمی ماروپله گورِ خود را از این عرصه گُم نکند، شرایط مطلوب بر مدیریت شهری حاکم نخواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار