اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۰
نقدی بر جلو گیری از اجرای کنسرت سیروان خسروی در اهواز
شوشان - حسن نسیمی فعال رسانه/ نویسنده بازیگر و کارگردان :
در این شرایط بسیار سخت اقتصادی و معیشتی مردم که گرمای کُشنده و آلودگی هوا نیز بر تنور این‌ مشکلات میدمد، بی شک برنامه های فرهنگی و هنری می تواند تا اندازه ای به تمدد اعصاب و روحیه بخشیدن به مردم کمک کند. 

اجرای نمایش های طنز، اجرای کنسرت، برگزاری جنگ های شادی در محلات (که چند وقتی است آن هم تعطیل شده) در این شرایط سخت حداقل مطالبه مردم برای گذران اوقات فراغت سالم می باشد.

از سوی دیگر برگزاری کنسرت، ضوابط خاص خود را دارد و صدور مجوزها برای برگزاری کنسرت از پیچ و خم های اداری و فیلترهای نظارتی زیادی عبور کرده و قطعا تهیه کنندگان و هنرمندان  بیش از همه به خطوط قرمز جامعه آگاه هستند.

اما با تمام این تفاسیر باز هم شاهد یک اقدام خودسرانه از سوی برخی افراد هستیم که ظاهرا میل دارند مردم کلانشهر اهواز را از بدیهی ترین حق اجتماعی خود محروم ساخته و خوراک خوبی به رسانه های معاند آنور آبی دهند.

جلوگیری از کنسرت سیروان خسروی در سینما هلال از آن دست کارهایی است که دلیل متقنی برای آن‌نمی‌توان یافت.

سوای اینکه نوع اقدام این افراد ( نحوه جلوگیری از برگزاری کنسرت)  نیز خود جای سئوال است.
در حالی که مردم پشت درهای بسته تالار منتظر ورود به سالن هستند، بوسیله چند باند مداحی پخش می شود.

ظاهرا این عزیزان، ابزاری بهتر از استفاده از اعتقادات و صدای مداح آن هم با آن سیستم صوت غیر استاندارد برای روی اعصاب رفتن همشهریان خود، راهکار دیگه ای نیافته بودند.

 از این روی نهادهای مسئول میبایست، نسبت به مسئولیت‌های قانونی خود در صیانت از آزادی‌ها و جلوگیری از رفتارهای خودسرانه سازمان‌ دهی‌شده عمل کرده و عزیزان منتقد نیز ناگزیر بایست به برنامه‌های هنری و فرهنگی که دارای مجوز رسمی دستگاه‌های دولتی هستند احترام بگذارند. 

باید به این عزیزان عرض کرد بجای الگو گیری از مشهد مقدس، کاش از برخی کلانشهرهای پیشرو در خدمات به مردم مثل اصفهان، شیراز، تبریز و... الگو برداری کنید.

*به قول دوست عزیزی کت مشهد سایز تن اهواز نیست*
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار