شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
شوشان - محمدسعید بهوندی/ بازنشسته‌ی فرهنگی :
۱) باور کنید؛ این کلام‌های بی‌عمل قلب ما بازنشستگان را بیشتر به درد آورده‌، با روح و روان ما بیشتر بازی نموده و آه و افسوس ما را افزون‌تر ساخته است. اینکه مرتب بگویند: بازنشستگان مستحق‌ترین قشر به لحاظ سنی برای تکریم و یاری و کمک هستند، ولی عملاً چیزی دیده نشود! اینکه گفته شود: به دستگاههای اجرای دستور داده شده تا برای بهتر شدن معیشت بازنشستگان اقدام کنند، اما اقدامی مشاهده نگردد! اینکه مکرراً بگویند: عدالت در دریافت‌ها باید کاملاً رعایت شود، اما قدمی برداشته نشود؟! اینکه بگویند: رفع تبعیض‌ها از سیاست‌های اصلی ماست، ولی انجام نشود! اینکه سالهاست قانون محکم و شفاف برای متناسب‌سازی باشد، اما شوربختانه خبری از اجرا نباشد و...، علتشان چیست؟!

۲) اینکه لایحه‌ی متناسب‌سازی بر اساس قانون به مجلس فرستاده شود، ولی اعلام وصول نگردیده و پس از ماهها معطلی به دولت پس فرستاده شود، علتش کدام و ضعفش کجاست؟! اینکه مجلس برای استمرار متناسب‌سازی در بودجه‌ی سال1401 اعتبار تعیین نماید، ولی چهار ماه بگذرد و قدم از قدم برداشته نشود، مشکل و مانعش کجاست؟! اینکه دولت قبل براساس اصل 138 قانون اساسی، برای اجرای ماده‌ی 30 قانون برنامه‌ی ششم توسعه(برنامه‌ای که علیرغم یکسال تمدیدش تنها در 30 درصد مواد توانست امکان تحقق کامل داشته باشد و 48 درصد مواد آن بصورت ناقص محقق شده و 22 درصد نیز هرگز در مسیر تحقق پای نگذاشت)، مصوبه‌ی 1399/7/1 را قانوناً و بدون هیچ ایرادی گذرانیده و متناسب‌سازی 90 درصد حقوق ناخالص شاغلین همتراز را برای بازنشستگان اجرایی می‌نماید، اما به چه دلیل از استمرار آن در سالهای بعد جلوگیری می‌شود؟! راستی؛ چرا تمامی این رفتارها و کلامهای تهی از عمل، تنها در حق بازنشستگان کشوری و لشکری روا داشته می‌شود؟!

۳) آیا کسی هست تا حداقل به این خیل عظیم بازنشستگان و اهل و عیال سالها چشم‌انتظارشان با صداقت کامل بگوید که؛ در این ماجرای حقیقتاً لبریز از سوال، جناب آقای رئیس جمهور، جناب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن، اعضای کمیسیونهای اجتماعی، تلفیق و برنامه و بودجه‌ی مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور، وزیر تعاون و رفاه، همه و همه با آن مسئولیت مهم و مستقیمی که در این مسئله‌ و زخم کهنه دارند، کجای این ماجرا و عدم توجه آشکار به این قشر شریف و مستحق ایستاده‌اند؟! اینکه مرتباً گفته می‌شود: باید بشود، باید بشود...! دیگر چه وقت باید بشود و مجری کیست و چرا انجام نمی‌دهد...؟!

این مطلب(شصت و سومین) را امروز سه‌شنبه 1401/5/4، به امید تاثیر و اقدام مطلوب، برای 150 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال نمودم. شما بازنشستگان شریف نیز در صورت تمایل و البته با پرهیز از هرگونه کم یا زیاد، آنرا حداقل برای نمایندگان استانتان ارسال نمایید.
توکلنا علی‌الله و هو حسبنا

اینستاگرام behvandi1962
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار