شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
شوشان - سید رضا میرزاده :
در متن از اینکه ترکیه از مزیت های جنگ روسیه و اوکران بهره می برد تلویحا تمجید شده است.
توضیح :
 هر کشوری دارای فرصت ها و تهدیدهایی است که راهبرد خود را بر محور همان فرصت ها و تهدیدها تعیین می کند. 
ترکیه وایران هم از این امر مستثنی نیستند.
ترکیه اگر می توانست به تنهایی سیاست های خودش را مستقل دنبال کند نه هرگز عضو ناتو میشد تا زنجیر این پیمان برای همیشه بر گردنش باقی بماند ونه سالها پشت دربهای آهنین اتحادیه اروپا بیتوته می کرد تاشاید راهی برای نجات اقتصاد خودش پیدا کند.
هنر قلم بدستان و گویندگان ، ضمن تحلیل شرایط منطقه و جهان در ابعاد مختلف ، تبیین داشته بزرگ راهبردی کشور خودشان نیز هست ،اینکه دائما حُسن دیگران را به رخ مردم بکشیم و بر داسته های بزرگ خود سرپوش بگذاریم هم هنر نیست و هم به نوعی جفا به کشور است .
اگر استفاده از فرصت های جنگ اوکراین و روسیه برای ترکیه یک امتیاز و مزیت است معنایش این است فریاد دلسوزان برای تسریع در تقویت زیر ساخت ها برای  تعامل ایران با شرق، منطق درستی است. منتهی درد این است که عده ای در کشور هر آنچه مزیت برای روابط با شرق است را برای دیگران هُنر حکمرانی می خوانند و و تنظیم همان  روابط را برای کشور خودشان شرم آور !
این هم یک رویکرد دو گانه است که ظاهراً دارویی برای درمانش تا کنون پیدا نشده است .
ما هرگز دنباله رو سیاست یکی به نعل و یکی به میخ ترکیه نبوده و نخواهیم بود .
اگر نبود ظلم آمریکایی ها و اروپایی ها طی ۴۳ سال گذشته ،  ترکیه باایران به دلایل متعدد(منابع ، ژئوپلیتیک، نیروی انسانی،تعدد همسایگان و‌‌‌‌‌‌...) قابل مقایسه نبود ،
پر واضح است، در همین شرایط سخت نیز اگر  دولت سیزدهم به  جای تخریب و تهاجم عامدانه، مورد حمایت قرار گیرد،  امکان بازسازی فرصت های از دست رفته به امید برجام،  به سرعت قابل جبران است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار