اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
شوشان - ابراهیم مکوندی (سکوت)، کارشناس روابط عمومی الکترونیک، نویسنده، پژوهشگر، محقق و کارگردان تئاتر :
- نیک می دانیم که استان زرخیز و ولایت مدار خوزستان، رنگین کمانی از تمامی اقوام بزرگ منش و با اصالت ایرانی می باشد. که در طول هزاران سال، با نثار جان و مال خویش از این خطه ی پرگهر، محافظت و پاسداری نموده اند.ازجمله اقوام بزرگوار این خطه ی زرخیز از کشور بزرگ ایران، اقوام عرب و لر بختیاری هستند.که این دو قوم با اصالت پیوندی جاودانه با یکدیگر دارند. و دارای مشترکات فرهنگی و ریشه ایی دیرینه ایی هستند.
و آن قدر با یکدیگر عجین شده اند که میلیون ها وصلت و ازدواج از جانب این دوقوم ، موجبات اخوت و برادری را سبب گردیده است.و این پیوند ناگسستنی هزاران سال پا برجا بوده و خواهد ماند.
- لذا مطلب مورد بحث ما، بی ارتباط با مقدمه ی ذکر شده نیست.
- همان گونه که تمامی مسئولین و مدیران استانی بدان واقف هستند.یکی از برترین و بهترین عناصر وارکان اتحاد؛ همدلی و برادری در میان اقوام ، گسترش و اشاعه ی فرهنگ ها می باشد.که آن هم توسط رسانه هااز جمله: رادیو و تلویزیون قابل انتقال و انتشار است.
البته رسانه های دیگری هم برای اشاعه ی فرهنگی وجود دارند.(مانند فضای مجازی ، سایبری و شبکه های اجتماعی و...) .ولی جادوی رادیو و تلویزیون ، چیزِ دیگری است. به دلیل این که مخاطبین بیشتری دارد.
- حال اینجانب به عنوان یک لر بختیاری که در امر نویسندگی و روزنامه نگاری دستی برآتش دارم. و در امورات پژوهشی و تحقیقاتی فعالیت می نمایم.
- همچنین چندین کتاب و بیش دویست مقاله و دلنوشته در روزنامه ها و سایت های استانی وکشوری را به رشته ی تحریر در آورده ام.
یک سئوال و پرسش بزرگ، پیش آمده است.
که چرا لر های بختیاری، در برنامه های صدا و سیمای خوزستان، هیچ جایگاهی ندارند؟
بارها و پس از تماشای برنامه های آموزنده و مفرحِ بخش عربی صدا و سیمای مرکز خوزستان، این سئوال و پرسش تعجب برانگیز، برای اینجانب و بسیاری از همتباران ارجمندم ، پیش آمده است که واقعا چرا به ما آنتن نمی دهند.مگر ما به جز موضوعات فرهنگی و ترویج و اشاعه ی فرهنگ اصیل و ریشه دار قوم لر و بختیاری ، چه در خواستی داشته ایم؟؟؟!!!
- روی سخن اینجانب با جناب آقای مهندس رحیمی ، مدیر کل محترم صدا و سیمای مرکز خوزستان است.
- جناب آقای رحیمی، از آنجایی که در اکثر برنامه های فرهنگی قوم لر و بختیاری، حضور داشته ام.و با آحاد مختلف ایشان، مشورت نموده ام.براین نکته واقف هستم .که بیش از پنج یا شش مرتبه، افرادی با نفوذ ، فرهنگی ، هنرمند ، شاعر ، نویسنده و فرهیخته ی لر و بختیاری، در سالیان متمادی به محضر حضرتعالی، شرفیاب گردیده اند.
 - و درخواست یک برنامه ی روتینِ روزانه رادیویی و تلویزیونی درباره ی قوم لر و بختیاری را از شما نموده اند.ولی متاسفانه این رایزنی ها هیچ گاه به نتیجه دلخواه ، نینجامید!!!
و به نتیجه نرسید!!!
حال سئوالی از جنابعالی دارم؟
- آیا در طول هشت سال تصدی مدیریت صدا و سیمای مرکز خوزستان، مرکزی که بیشترین حساسیت روی  آن است.
چه اقدامی برای نزدیکی و اشتراکات فرهنگی اقوام بزرگوار خوزستان اتخاذ فرموده اید؟
آیا به نظر شما، عدالتِ فرهنگی و اجتماعی، بین اقوام را رعایت فرموده اید؟
- برادران عرب ما، هر روز برنامه دارند. که این حق مسلم آنان است. زیرا این عزیزان به اندازه ی کافی و وافی، برای این آب وخاک، فداکاری و جانفشانی نموده اند.
- لذا عدالت اجتماعی و فرهنگی، حکم می کند که این امر برای همه به طور مساوی ، تقسیم گردد.اصلا به قول یکی از فرهیختگان لر تبار: *یک بام و دو هوا در برنامه های صدا و سیمای مرکز خوزستان، کاملا مشهود و بارز است*!
-  جناب آقای مهندس رحیمی،خوزستان رنگین کمان اقوام است. و دقیقا نیمی از ساکنان و بافت جمعیتی این استان، لر و بختیاری هستند.
البته این نظر شخصی اینجانب نیست، بلکه اکثر قریب به اتفاق جمعیت بزرگ لر و بختیاری خوزستان، این در خواست عادلانه را از شما دارند.
که گمان می کنم . درخواست گزاف و زیادی نباشد.
- به طور کلی،از جمله برنامه های فرهنگی که در صدا وسیمای خوزستان با موضوعیت قوم لر و بختیاری پخش می گردید.
(صدای خوزستان)
برنامه ی وزین *رنگین کمان همدلی* بود.که به طور تخصصی ، بسیار زیبا و فرهنگ مدارانه به مقوله ی فرهنگ قوم لر و ایل بختیاری می پرداخت.و مخاطبان بسیار زیادی در داخل و خارج از کشور عزیزمان ایران داشت.به طوری که یکی از دوستانی که در کشور کانادا زندگی می کند.روایت می نمود:
- ما برای شنیدن برنامه رنگین کمان همدلی که به موضوع قوم لر و بختیاری می پردازد.
لحظه شماری می کنیم.
و در زمان پخش این 
برنامه،به صورت دسته جمعی در محوطه ی پارک مقابل آپارتمان خویش، با نصب سیستم صوتی، آن را برای تعداد بیش دویست نفر از ساکنان منطقه ی خویش، پخش می کنیم.
- پس وقتی یک‌ برنامه تولید داخل کشور،می تواند این چنین روی مخاطبان خارج از کشور که هزاران رسانه ی ارتباطی را دارا می باشند.اثر مثبت ، مطلوب  و اشاعه ی فرهنگ ایرانی باشد.
چرا این گونه برنامه های آموزنده، فرهنگی و پرمخاطبی، مدت هاست تولید نمی‌گردند؟؟؟!!!
رسالت یک رسانه ی بومی چیست ؟؟؟!!!
آیا فرهنگ اقوام و شهرستان های استان متوقف شده؟؟؟!!!
آیا حق مردم وطن دوست ، میهن پرست، ولایت مدار و مردمی که راستین ترین شیعیان جهان می باشند. این است که هیچ گونه 
برنامه تخصصی فرهنگی از شبکه ی استانی خویش، نداشته باشند؟؟؟!!!
( این قوم به طور کامل و صددرصد شیعه می باشند. که در بین تمام اقوام جهان یک نمونه ی بی نظیر است.) 
- جناب آقای مهندس رحیمی،لطفا پاسخ گو باشید.اینجانب به همراه تعداد کثیری از نویسندگان، شعرا، هنرمندان و فرهیختگان قوم لر و بختیاری،پیگیر مطالبات برحق و فرهنگی خودمان هستیم و خواهیم بود.
کلام آخر این که؛
امیدوارم حضرتعالی با درایت و مدیریت مدبرانه، نسبت به این امر بسیار مهم و فرهنگی ، اقدام عاجل نمایید. (البته لطفا)
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
comment
0
0
comment درود و آفرین بر استاد گرامی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار