شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
 شوشان - محمدسعید بهوندی :
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام‌علیکم
۱- مبادا دچار اشتباه شوید؛ به هیچ وجه بازنشستگان درختان بی‌بار و بر و خشکیده‌ای نیستند. بلکه هنوز ثمر داده و ستونهای محکم خانواده‌‌های خویش و مناطقی هستند که در آنجا ساکن بوده و بحمدالله محل رجوع مردم و بازکننده‌ی گره‌های آنان‌اند. تنها بعنوان نمونه‌ای اندک؛ به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای حوزه‌ی نمایندگی‌تان نگاه کنید تا ببینید آنها تا چه اندازه مورد اعتماد مردم برای خدمت‌رسانی به جامعه‌ی خود هستند و یا از معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش در همان مجلس آمار طلب کنید تا به راحتی متوجه بشوید؛ این وزارت مهم، حیاتی و زیر بنایی کشور هرساله تا چه اندازه دستش را برای همکاری معلمان بازنشسته در اداره‌ی کلاسهای درس و رفع کمبودهایش در اقصی نقاط کشور و خصوصاً شهرها و روستاهای محروم بطرفشان دراز می‌نماید. اینها چیزی نیست، بجز اثبات واقعیت ثمردهی این درختانِ بلوط تنومندِ باارزش!.

۲- چرا تا این اندازه به حق قانونی بازنشستگان کشوری و لشکری که حداقل بغیر از قوانین قبل از آن، نزدیک به شش سال است در ماده‌ی 30 قانون برنامه‌ی ششم توسعه به آن تصریح و تاکید شده، بی‌توجه بوده و از آن بدتر؛ بصورت بسیار سوال‌برانگیز در خصوص آن، بجز تعداد نماینده‌‌ای انگشت‌شمار، اکثریت روزه‌ی سکوت اراده نموده‌اید؟! این بی‌توجهی آشکار و سکوت آزاردهنده و عصبی‌کننده علتش چیست؟! همراهی و همکاری با دولت؟! چرا؟! مگر تصویب قانون برای اجرا نیست و شما نیز ناظران همین قانونی که مجلس مصوب نموده، نیستید؟! نکند اعتقاد دارید که استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگانِ مشمول، موجب بالا رفتن تورم است، اگر چنین است، پس چرا در مورد همه اینگونه فکر نکرده و جلو هر افزایشی را با استناد به همین عقیده و به همین رویه سد نمی‌سازید؟! این یک بام و چند هوا!!! علتش چیست؟! راستی در حالیکه نیمه‌ی ماه پنجم سال هستیم، ظاهراً حتی بی‌خیال همان آب باریکه‌ی 14 همتی شده‌اید که کمیسیون تلفیق با تبلیغ و منت فراوان، برای استمرار متناسب‌سازی در سال 1401 برای بازنشستگان کشوری و لشکری(کشوری 9 همت و لشکری 5 همت)در بودجه لحاظ نموده و آنرا مصوب کرده‌اید! بقول معروف؛ "این را دیگر کجای دل پرخونمان بگذاریم...؟!

۳- امّا در پایان این مطلب نسبتاً کوتاه، خوب است بیشتر و بهتر بدانید که؛ منابع و امکانات کشور بدون کوچکترین شکی متعلق به آحاد ملت است و قانون نیز باید در جهت اجرای عدالت و زدودن هرگونه تبعیض، دوگانگی و چندگانگی ناروا، آنهم بدون کوچکترین مماشات و معطلی، در حق همه استقرار دائمی و مستحکم داشته باشد و استثناء کردن بخشی و محروم کردن بخشی دیگر، به هر بهانه‌ای که تراشیده شود، نه تنها مخالف قانون و ظالمانه و ناشایست است، بلکه بر ضد وجدان، منطق، انسانیت و شرع مقدس بوده و متاسفانه ضربات جبران‌ناپذیری را بر مهمترین سرمایه‌ی کشور، یعنی؛ سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی وارد می‌سازد. بنابراین تا دیر نشده، رعایت حق‌الناس را جدی‌تر گرفته و بیش از این عدالت به محاق برده نشده و بر طبل نامیمون تبعیض‌های ناروا کوبیده نشود و در عوض و به سرعت، هوشمندانه جلو تمامی فاصله‌‌ها و شکاف‌های طبقاتی مخرّب مسدود گردند.

این مطلب(شصت و هشتمین) را امروز چهارشنبه 1401/5/12، به امید یک ذره تاثیر، آری فقط یک ذره تاثیر!!! برای 150 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در WhatsApp آنان ارسال نمودم. انتظار است شما بازنشستگان شریف نیز حداقل آنرا برای نمایندگان استانتان و همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس ارسال نمایید.

اینستاگرام behvandi1962
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار