اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
در خبرها خواندیم که جناب آقای رئیسی گقته بود؛ از این که در میان مردم هستم لذت می برم(نقل به مضمون) حتی در فضای مجازی، کلیپی از آن بزرگوار دیدیم که در سفر همدان سوار بر خودروی خدمت در حال عبور برای اجتماع قلیل مردمی قدری توقف کرده و نسبت به آنها عرض ارادت نمود و خیلی تاکیدی گفته بود ما نباید بی تفاوت از کنار مردم بگذریم.(نقل به مضمون) 

البته، نگارنده در این خصوص هیچگونه قضاوت اخلاقی چه مثبت و چه منفی، نسبت به حرکات جناب آقای رئیس جمهور ندارد اما به نظر می رسد یک چرخه ای از خطاهای هاله ای زنجیره وار از حیث جامعه شناختی توسط جناب رئیسی در حال تکرار هستند، از جمله، نادیده انگاری نارضایتی ها، دردها و آلام اجتماعی ناشی از گرانی های افسار گسیخته ی کالاهای ریز و درشت در بازار که تصور می شود این ابرچالش ها با ملاقات درمانی های صرف بدون دستاورد های معیشتی جبران کننده خلق الساعه مرتفع گردیده و یا تسکین داده می شوند.

بدون تردید هیچگونه رابطه منطقی بین لذت بردن جناب رئیسی از بابت حضور مستمرش در میان مردم و امیدواری اجتماعی وجود ندارد بلکه ایشان بایستی با طرح و برنامه های تخصصی و کار جهادی مایه مسرت و دلخوشی مردم بشود و خود روحیه امید و توان تاب آوری ملت را افزون نماید.

به هرحال طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نباید کسی آینده را تار و تاریک ترسیم نماید و مرتب در گوش مردم آیه ی یاس بخواند. اما این بدان معنا نیست، در حالیکه مردم هیچ حرکت امیدوار کننده ای از سوی دولت ملاحظه نمی نمایند و بلکه روز به روز اخبار ناگواری مبنی بر گران شدن نرخ ارز، طلا، خودرو، مسکن، البسه، کالای خانه و مواد غذایی را می شنوند و متاسفانه مدام خون دل می خورند.

بنابراین از باب نصحیت الملوک، منتقدین وظیفه دارند حقایق را همان طوری که هستند و آن چه به میمنت و خیرخواهی مردم در دل دارند با شجاعت و شفافیت بیان نمایند. بالاخص، نسبت به مشورت مشفقانه به رئیس جمهوری عزیز بکوشند تا ایشان به حقیقت امر در حل مسایل و مشکلات نزدیک تر شود.

الغرض، جناب آقای رئیسی باید  توافق برجام را، آن گونه که شایسته نظام و مایه عزتمندی کشور است تعیین تکلیف بنماید تا بخش عمده ای از تحریم ها برچیده شوند .این نکته بسیار مهم از حیث روانی در بازار سرمایه تاثیر گذار خواهد بود که به موجب آن نرخ ارز بشدت کاهش می یابد در نتیجه، دست پلید دلالان و بورس بازان از ضربه زدن به اقتصاد کشور کوتاه و قطع می گردد.

در گام بعدی جناب رئیس جمهور باید در چینش کابینه تجدیدنظر نماید و واقعیت موجود از عملکرد ضعیف بعضی از همکاران خود در کابینه را لاپوشانی نکند و هیچ مصلحت سیاسی، حزبی، رفاقتی و حتی اعتقادی که دخیل در ناکارآمدی دولت  هستند را مهم نشمارد و آنها را پس بزند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار