اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
شوشان - ابوالفضل بابادی شوراب/ سردبیر رسانه کشوری اقتصاددان در استان های جنوبی :
این روزها که زمزمه احداث و کلنگ زنی پتروشیمی بهبهان شنیده می شود، برخی فعالان به اصطلاح محیط زیستی محلی و استانی، بی توجه به خواست جامعه، سخن از نبود پیوست های محیط زیستی در این طرح را، بر زبان می آورند.

مدتی پیش و طی انتشار آماری دولتی، خوزستان بعنوان یکی از استان های با درصد بالای بیکاری اعلام شد، ولی متاسفانه فعالان مطالبه گر محلی و استانی ما، بجای آنکه تمرکزشان بر بکارگیری نیروهای بومی در پتروشیمی ها و پالایشگاه ها و… باشد، ژست روشنفکری بی فایده می گیرند.

آن روز که برخی صنایع آب بر فولادی در استان های کویری، بی توجه به فقدان منابع آبی و در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی تاسیس شد، آیا فعالان محیط زیستی و مطالبه گر آن استان ها معترض این مسئله شدند؟خیر، چون می دانستند آمدن این صنایع باعث اشتغال زایی و توسعه استان شان می شود!

ما خوزستانی ها مردمی هستیم که زیر پای مان گنج و معادن و منابع بسیار قرار دارد و در فقر زندگی می کنیم، اما با همان فقر، ژست پولدارها را می گیریم و چون مرفهان بی درد، دغدغه های محیط زیستی گاها خیلی سطح پایین را بر توسعه و اشتغال اولویت می دهیم و بعد هم می پرسیم چرا توسعه اینجا شکل نمی گیرد؟
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد پیله ور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
comment
0
0
comment خبرگزاری شوشان :
ضمن تشکر از جناب آقای بابادی شوراب
از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست - سلاجقه - و کارشناس حقوق محیط زیست - داسمه - بپرسید که ده ها پتروشیمی در حال احداث مثل پتروشیمی گچساران یا پتروشیمی دهدشت در کشور داریم که اصلا مجاور دریا نیستند اما شماها هیچ انتقادی از تاسیس آنها ندارید ، چرا فقط برای پتروشیمی بهبهان رگ گردن کلفت می کنید ؟؟!!!
آیا شماها واقعا به فکر محیط زیست بهبهان هستید و محیط زیست بقیه پتروشیمی هائی که مجاور دریا نیستند ، برایتان مهم نیست ؟؟؟!!!
پس کی بهبهان با قدمت ده هزار ساله باید رشد و توسعه و مدرنیته شود ؟؟؟!!!
همیشه باید سنتی باشد و بخش قبلی بهبهان ( ماهشهر ) هر روز مرفه تر و مدرنیته و بزرگتر شود و بهبهانی ها به ماهشهر برای کار مهاجرت کنند و با این مهاجرت از جمعیت بهبهان کاسته و به جمعیت ماهشهر اضافه شود ؟؟؟!!!
آخه سلاجقه عقل کل ! و داسمه عقل کل ! در برابر این جلوگیری از احداث پتروشیمی بهبهان باید و باید راهکار عملی صنعت جایگزین هم بدهید ؟؟؟!!!!
سلاجقه و داسمه کجا تحصیل کرده اید که یک طرفه قضاوت می کنید ؟؟؟!!!
هیچی حالی تون نمی شود !!!!مملکت با شماها به گنداب کشیده می شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار