اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۵۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
صبح امروز آیت الله رییسی با حضور در منطقه محروم احمد فداله و مشاهده عمق محرومیت این منطقه دستور تسریع در احداث جاده لالی – احمد فداله -الیگودرز و مجوز ماده۲۳ این جاده را صادر و خواستار خروج فوری این منطقه محروم از بن بست شد. احمد فداله یکی از محرومترین نقطه ایران است
شوشان : صبح امروز آیت الله رییسی با حضور در منطقه محروم احمد فداله و مشاهده عمق محرومیت این منطقه دستور تسریع در احداث جاده لالی – احمد فداله -الیگودرز و مجوز ماده۲۳ این جاده را صادر و خواستار خروج فوری این منطقه محروم از بن بست شد.

احمد فداله یکی از محروم ترین نقطه ایران است ، از این رو سفر آقای رییسی به منطقه محروم وصعب العبور احمد فداله را باید به فال نیک گرفت، منطقه ای که در مرز استانهای خوزستان و لرستان، سالهاست که به جرات می توان گفت ، تا بحال پای کمتر مسئولی به آنجا رسیده و اگر هم کسی از مسئولین در سالهای قبل برای تبلیغات به احمدفداله سفر کرده است، آن سفر دستاوردی برای مردم محروم آنجا نداشته، که اگر بود، اکنون احمد فداله فاقد جاده، آب و کمترین امکانات زندگی نمی بود.
احمد فداله سال هاست ، فاقد جاده بوده و به دلیل تقسیمات نا عادلانه جغرافیایی در بن بست واقع شده است، در حالیکه این نقطه در فاصله هوایی ۱۵کیلومتری شهرستان لالی قراردارد ، اما به دلیل الحاق به شهرستان دزفول در دهه هفتاد، مردم آن ناگزیرند ۱۲ ۰کیلومتر جاده کوهستانی را طی کنند تا به مرکز شهرستان برسند .
طرح جاده لالی -احمدفداله - الیگودرز که از زمان جنگ مطرح بوده است، به دلیل عدم پیگیری و کارشکنی های محلی تاکنون محقق نشده است، این طرح علی رغم داشتن ردیف بودجه به دلیل نداشتن مجوز ماده۲۳ انجام نپذیرفته است، نبود جاده ، هرگونه خدمات دهی و گسیل امکانات به این نقطه را متوقف کرده است، همه ی ایندمشکلات و مسایل اداری پیرامون منطقه موجب شده تا احمد فداله به یکی از محرومترین نقاط کشور تبدیل شود، امید است سفر ایت الله رییسی موجب شکستن قفل هفتاد ساله رفع محرومیت از احمد فداله شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
قاسم فولادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment باسلام
انشالله وبه امیدخدا جاده الیگودرزبه احمدفداله وسپس به لالی صورت میگیرد وساکنین آن منطقه تاحدودی ازبابت ارتباط به شهرمشکلاتشان حل میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار