اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳
شوشان - محمدسعید بهوندی، بازنشسته‌ی فرهنگی و فعّالِ حوزه‌ی فرهنگ، نقد و رسانه :
بعد از نوشتن ده ها نکته‌ به قلم اینجانب در بیش از چهارصد مطلب، الحق و الانصاف جای نوشتن و شِکوِه از این نکته خالی است: آیا هیچ توجه نموده‌اید نزد اصحاب رسانه، ارباب جراید، خبرگزاریهای ریز و درشت و حتی دستگاه رسمی اطلاع رسانی کشور، یعنی؛ صدا و سیما، گویا تمامی بازنشستگان کشور خلاصه شده‌اند در تامین اجتماعی(البته هر افزایشی کاملاً حقشان بوده و همه خوشحالیم بابت این اتفاق شایسته و شیرین) و بغیر از آنها نه بازنشسته‌ای وجود دارد و نه حق و حقوقی فراموش گردیده و نه قانونی از یاد رفته است؟!

از این آقایان و خانم‌های خبرنگار، گزارشگر، نویسنده و تحلیلگرِ قلم به دستِ مشغول بکار در این حوزه‌ها و بسترهای بسیار موثر ، صادقانه می‌پرسیم: چرا بسیار کمتر از آنچه که تاکنون انتظار رفته و می‌رود؛ اخبار، گزارش‌ها، نوشته‌ها، تحلیل‌ها و تفسیرهایتان سراغ یک و نیم میلیون نفر بازنشستگان کشوری و لشکری آمده و از حق و حقوق آنان دفاع نموده‌اید؟! آیا به لحاظ تعهد شغلی و وجدان کاری، وجود اینهمه بازنشسته در این دو صندوق و میلیونها نفر اهل و عیال آنان هیچ در دایره‌ی دغدغه‌هایتان نبوده و برای توجه به خواست و مشکلات‌شان، قرار نیست که رگ غیرت و حمیت‌تان به جنبش درآید؟! آیا حتی دفاع از حق و حقوق مردم نیز در حوزه‌ی فعالیت شما بصورت گزینشی انجام می‌شود؟! چه عیبی دارد؛ حال که انجام وظیفه‌ی روشنگری را همواره بر خود واجب و ضروری می‌دانید، چند بار هم بیایید و پای درد دل بازنشستگان این دو صندوق بنشینید و ببینید واقعاً حرف حسابشان چیست و چند جمله در مورد آن محض رضای خالق‌تان قلمی نمایید؟!

آیا تا به حال هیچ برایتان مهم نبوده که؛ راستی این ماده‌ی 30 برنامه‌ی ششم توسعه که مرتباً بر سر زبان و در نوشته‌های فعالان صنفی بازنشستگان می‌باشد، چیست، چه می‌گوید و چه می‌خواهد که اجرای کامل و مطلوب آن تا این اندازه مورد بی‌مهری و بی‌توجهی واقع شده است؟!  آیا هیچ از خودتان پرسیده‌اید که ماجرای لایحه‌ی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان چیست و چرا با اینکه توسط دولت قبل نوشته شده و به مجلس فرستاده شد، ولی وصول نگردیده و پس از شش ماه معطلی و سکوت مطلق به دولت پس فرستاده شد؟! آیا هیچ از خودتان پرسیده‌اید که؛ چگونه است که افزایش هیچ حقوقی موجب بالا‌رفتن تورم نشده، کمبود پول نیز الحمدالله احساس نگردیده و اوضاع و احوال بازار بهم نمی‌ریزد، اما همینکه سخن از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری می‌شود، ناگهان آسمان از بارش رحمت ایستاده و تمامی آسایش و آرامش‌ها مختل می‌شوند؟!

چرا یکبار هوس نکرده و ناپرهیزی ننموده‌اید و سراغی از "کارگروه ۳۱ نفره پیگیری مطالبات" نمی‌گیرید تا هم ببینید چه می‌گویند و چه می‌خواهند و هم دریابید که علت اینکه نه مجلس و نه دولت و مشخصاً نه رئیس سازمان برنامه و بودجه، بر خلاف رئیس پیشین این سازمان، نمایندگان منتخب‌شان را حداقل برای یک جلسه‌ی دو ساعته‌ی رایزنی علیرغم اینهمه درخواست کتبی به حضور نمی‌پذیرند؟! آری، باید گفت: "شما دیگر چرا...؟!!!"

این مطلب هشتاد و ششم را نیز امروز سه‌شنبه 1401/6/22 نوشته و برای 150 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارسال نمودم. امیدوارم خبرگزاریها، اصحاب رسانه‌ و خصوصاً صدا و سیما نیز آنرا دریافت کنند و زین پس به وظیفه‌‌ی ذاتی‌شان بصورت شایسته عمل نموده و حق مطلب را ادا نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار