اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
خوزستان،کمبودها و امکانات (بخش دوم)
شوشان - بیت اله بابادی :
کُمٍیتم رابه سمت آبادان خواهم راند، آبادان از گذشته های خود با داشتن اولین پالایشگاه نفت، خاورمیانه و رود اروند و بنگله ها (لین ها)ی شرکتی به سبک لندن و با داشتن مساجدی مثل مسجد برمه ای ها (رانگون) به خود افتخار می کند، کاخ شمشادی بود که در جنگ نام آن با جبهه ذوالفقاری گره خورد و با مشارکت لشکر ۷۷ پیروز خراسان و نیروهای نظامی خوزستان و ملت ایران، کمر رژیم بعثی را شکست و با سوختگیری فانتوم های ایرانی بر بالای ارتفاعات باغملک خاطره خوشی دارد.
گرچه در زمان جنگ کمر پالایشگاهش را شکستند،اما از پا نیفتاد و هنوز آثار جنگ در آن مشهود است که باید رفع شود. در آبادان خاطره سینما رکس کم بود، حالا متروپل برایش غم انگیز شده است.
خرمشهر تنها بندر بازرگانی ایران،چه ناجوانمردانه خونین اش کردند،اما از غیرت و ابهت نیفتاد و گر چه فرزندان این مملکت با ماه ها،مقاومت برخلاف تبلیغات دشمنان مقاومت کردند،اما بعثی ها وحشیانه وارد آن شدند و بعد از چند ماه و در سایه همت و قهرمانی ملت ایران با گرفتن ۱۹و۵۰۰ نفر اسیر که حدود ۶۵۰ اتوبوس می شد،بار دیگر خرمشهر شد،اما متاسفانه هنوز آثار جنگ در آن مشهود است.
خرمشهر از دو طرفه بودن جاده قدیمی اش به اهواز شب و روز ندارد، مگر همین جاده نبود که در زمان جنگ تحمیلی می گفتند «سوی دیار عاشقان،رو به خدا می رویم؟».
خرمشهر با داشتن مرز شلمچه و فعالیت های بازرگانی و زوار عتبات عالیات در عراق و با کاروان های راهیان نور، باید از هر نظر در اولویت برنامه های عمرانی قرار گیرد و باید طوری شود که همه ورود کنندگان به خرمشهر خرید ارزاق شان از خوزستان و خرمشهر باشد. به دشت آزادگان می روم، که در گذشته «دشت میشان» نام داشت و سال ها خط مقدم جبهه های جنگ تحمیلی بود، فرزند بزرگ دشت آزادگان، به شهرستان «هویزه» بدل شد که اگر به درستی برنامه ریزی شود، با توجه به زمین صاف و مرغوب و هوای مناسب و رودخانه کرخه، می تواند کشاورزی و دامپروری پر رونقی داشته باشد.
دشت آزادگان بی شک می تواند رتبه اول در دامپروری سیار و گاومیش در کشور باشد، مشروط بر اینکه تالاب هورالعظیم را که تقریبا ۴۰ در۱۰۰ کیلومتر است پر آب کننده هم در آن ماهیگیری شود و هم گاومیش داری و هم ایجاد رزق و روزی و تصفیه هوا با توجه به رشد مجدد گیاهان، بنابراین مشترکات عمرانی هویزه و سوسنگرد یکی است، آنها ۸ سال میزبان و خط مقدم جبهه بودند و حالا با داشتن مرز چزابه در بستان، دنیای بازرگانی خود را عوض کرده اند، زیرا زوار و کاروان های تجاری از آنجا به سمت عراق در رفت و آمدند.
دشت آزادگان، یادگاری چون دهلاویه و شهادت شهید مصطفی چمران را در کارنامه خود دارد،به شوش دانیال می روم، سرزمین هویت تاریخی و مذهبی ما، که هم تاریخ بزرگی دارد و هم دانیال نبی(ع) را، شوش دانیال با داشتن طرح نیشکر و کاغذ پارس و حریر پارس هفت تپه، هویت تاریخی و کشاورزی خود را حفظ کرده است، و با داشتن رودخانه «شاهور»،در کشاورزی امکانات زیادی دارد و مردمان آن همیشه در حال کشاورزی هستند، از آنجا طی طریق کردم و به اندیمشک رسیدم که قبلا صالح آباد گفتندش.
اندیمشک در طول تاریخ قدیمی ترین شهری است که راه آهن سراسری و اتوبان  ماشین رو سراسری را به خود دیده است، اندیمشک حق دارد که جاده خود را تامهران، دهلران و ایلام را بزرگراه ببیند، بخصوص آن که در طول جنگ تحمیلی صدمات زیادی دیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار