اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
شوشان - محمدسعید بهوندی، بازنشسته فرهنگی :
تنها بعنوان یکی از جامعه‌ی بزرگ دو میلیون و پانصدهزار نفری بازنشستگان کشوری و لشکری منتظر استمرار متناسب‌سازی، معتقدم که؛ علاوه بر دولت سیزدهم، مجلس یازدهم نیز به سه دلیل زیر در اجرای ماده‌ی 30 قانون برنامه‌ی ششم توسعه که هم‌اکنون اضافه بر اتمام مهلت آن، در یکسال تمدیدی بسر برده و ای بسا به دلیل عدم تهیه‌ی بموقع قانون برنامه‌ی هفتم توسعه، به سال هفتم نیز کشیده شود، هیچ اعتقادی به استمرار مصوبه‌ی 1399/7/1 دولت قبل(دوازدهم)، یعنی؛ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول حداقل بمقدار 90 درصد ناخالص حکم حقوقی شاغلین همترازشان" که حتی منجر به صدور احکام اصلاحی نیز گردید، ندارد:

دلیل اول :
عدم وصول لایحه‌ی دائمی‌شدن متناسب‌ سازی ارسال شده از جانب دولت قبل(دوازدهم) و مسکوت گذاشتن آن بمدت شش ماه و استرداد آن به دولت فعلی(سیزدهم) و عدم درخواست رسمی از دولت برای تهیه و ارسال لایحه‌ی مطلوب جایگزین. 

دلیل دوم :
عدم وصول حداقل دو طرح توسط نمایندگان مجلس فعلی و همزمان با لایحه‌ی دولت قبل، برای اجرای دائمی‌شدن متناسب‌سازی با هدف برون رفت از این مشکل و گره‌گشایی از حق‌الناسی که مغفول مانده و قانون نیز بر احیای آن تصریح و تاکید دارد.

دلیل سوم :
وصول، تصویب دو فوریت و بررسی سریع لایحه‌ی پیشنهادی جدید دولت فعلی در کمیسیونهای تخصصی برای طرح در صحن علنی احتمالاً روز چهارشنبه همین هفته که به نوعی دور زدن ماده‌ی 30 با روش جدید توسط این دولت محسوب شده و متاسفانه در آن هیچ خبری و اثری از "متناسب‌سازی 90 درصدی" نیست.

حال با توجه به این سه دلیل ساده، صریح و گویا، ضرورت دارد؛ به احترام سوالات و ابهامات متعدد بازنشستگان مشمول، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پاسخ روشن دهند که؛ آیا استدلالهای آورده شده در این سه دلیل را قبول دارند یا خیر، مدعی هستند که آنان نیز به متناسب‌سازی 90 درصدی دریافتی بازنشستگان کشوری و لشکری به تناسب دریافتی شاغلین همترازشان معتقد هستند؟! و چنانچه معتقدند، چه طرح و راهکاری برای حل این مشکل اساسی که معیشت سخت میلیونها نفر از شایستگان این کشور به آن وابسته است، دارند و از آن مهمتر؛ چرا هیچ قدمی در این راه برنمیدارند؟!
وَالعاقِبةُ لِاَهلِ التَّقوی وَالیَقین1401/7/24

بازنشستگان شریف، چنانچه با این مطلب موافقید، سعی کنید؛ حداقل آنرا برای نمایندگان استانتان ارسال نموده و پاسخ شفاف را از آنان مطالبه نمایید. خدا قوت/ متشکرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار