اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
(پنج حقیقت)
شوشان - محمدسعید بهوندی، بازنشسته فرهنگی :
حقیقت اول
هیچ اتفاقی در موضوع دریافتی ما بازنشستگان کشوری و لشکری، به اندازه‌ی دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق، ما را خوشحال و امیدوار نمی‌سازد. درست است که با اجرای کاملاً مطلوب و بدون نقص آن، کماکان زیر خط فقریم، امّا حداقل این غم مضاعف دیگر آزارمان نمی‌دهد که حتی با همتراز خودمان نیز فاصله‌ی دریافتی نسبتاً زیادی داریم.

حقیقت دوم
بدون شک، آن تکلیفی که قانونگذار در ماده‌ی 30 قانون برنامه‌ی پنجساله‌ ششم توسعه گنجانده و فراتر از پنج، سال ششم و تمدیدی خودش را هم دارد سپری می‌نماید، عدالت در دریافتها و رفع تبعیض‌ها در سطح کل دستگاههای کشور است، امّا همین اندازه که حس کنیم در بین دستگاهی واحد و مشاغل و شرایط شغلی مساوی، اختلاف حقوق وجود نداشته و یا بسیار اندک است، این خود یک قدم نزدیک به عدالت بوده و به مقدار تاثیری که دارد نیز موجب آرامش خاطر ماست.

حقیقت سوم
هر چند تا همین حالا هم دیر شده، ولی نمایندگان مجلس قانوناً وظیفه دارند تا به سرعت از دولت بخواهند؛ در عمل به این ماده‌ی قانونی که حکم تکلیفی بسیار روشن و صریحی نیز دارد، بیش از این تعلل نورزیده و کوتاهی نکند و حال که وارد سال دوم خدمت خود گردیده و بر خلاف انتظار، 9 ماه است که لایحه‌ی حقیقتاً مطلوب؛ "دائمی شدن متناسب سازی" که متاسفانه آن نیز بمدت 6 ماه در مجلس بصورت سوال‌برانگیزی معطل و مسکوت مانده بود را با هماهنگی هیئت رئیسه‌ی آن مسترد نموده و به محاق کامل برده، هر چه سریعتر در راستای احیای این حق‌الناس مسلم، لایحه‌ی جایگزین را تهیه و جهت تصویب به مجلس ارسال نماید.

حقیقت چهارم
هم مجلس و هم دولت بدانند که؛ این خواست، یعنی؛ "دائمی شدن سریع متناسب‌سازی حقوق به شکل کاملاً مطلوب"، به اندازه‌ای نزد بازنشستگان کشوری و لشکری دارای اهمیت و ارزش است، که حاضر نیستند حتی یک قدم در دست‌یابی به آن عقب رفته و یا ذره‌ای بر سر جایگزینی با شیو‌ه‌ی دیگری، وارد معامله و مماشات شوند. چرا که؛ "متناسب‌سازی دائمی، سنگ زیرین بنای معیشت ماست" و با وارد شدن هر خدشه‌ای به آن نیز از خودمان واکنش مناسب و فعال نشان خواهیم داد.

و حقیقت پنجم
چنانچه ما بازنشستگان کشوری و لشکری بر دائمی‌شدن متناسب‌سازی حقوقمان با شاغلین همترازمان تاکید و اصرار فراوان داریم، نه مسیر خطا پیموده‌ایم و نه برخلاف قانون و وجدان و منطق سخن به گزاف گفته‌ایم و با سی یا سی و پنج سال خدمت صادقانه و سپری نمودن بهترین سالهای عمر و سلامتی و شادابی در فضاهای اداری و آموزشی و عملیاتی و هر روز را به امید بهبودی و آسایش بیشتر سپری نمودن و حال با انواع گرفتاری معیشتی و مشکلات جسمی بسر بردن، چیزی نیست که در این "حقیقت پنجم" چندان هم نیازمند به نوشتن استدلال باشد. بقول معروف؛ رنگ رخساره خبر می‌دهد از وضع درون"! بنابراین؛ هرگز عجیب نخواهد بود، چنانچه انتظار داشته باشیم؛ تصمیم‌گیرندگانی که خود روزگاری نچندان دور در کلاسهای درس بسیاری از ما روی نیمکت‌های کلاس نشسته بودند، ولی بحمدالله هم‌اکنون در منصب وزیر و وکیل و... هستند، حالا در مورد دریافتی منصفانه و عادلانه‌ی ما اقداماتی اساسی و سریع انجام دهند.
وَالعاقِبَةُ لِلتّقوی وَاَهلِ الیَقین1401/8/11

بازنشستگان شریف، چنانچه این مطلب را می‌پسندید، با پرهیز از هرگونه تغییر یا اصلاح، آنرا برای نمایندگان استانتان و همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال نمایید. متشکرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار