اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
از اهواز تا شرم الشيخ اسكناس روي اسكناس !
شوشان - جواد الهايي سحر :
اولين شهر سبز خاورميانه معرفي شد شرم الشيخ مصر اين خبر را فرماندار شرم الشيخ سرلشکر خالد فوده در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه الوطن  داد كه  تا 5 ماه آینده جهان شاهد یک دستاورد و معجزه مصر باشد زیرا 31 پروژه انجام شده است. برای تبدیل شهر شرم الشیخ به اولین شهر توریستی سبز در مصر و خاورمیانه اجرا شد.
وی با بیان اینکه روستای بادیه نشین در منطقه سرسبز پارک السلام شرم الشیخ را به منظور آمادگی برای میزبانی از اجلاس تغييرات  اقلیمي «COP 27» افتتاح کرد، خاطرنشان کرد: شیخ مهنا جبلی نماد دارای یک شخصیت اصیل عربی است که منعکس کننده شخصیت زندگی بادیه نشینان است و به ترویج شهر توریستی شرم الشیخ کمک می کند.
این روستا شامل صندلی های بادیه نشین و رستورانی است که غذاهای مندی و گرم سرو می کند، علاوه بر نوشیدنی های اصیل بادیه نشین مانند قهوه سبز و چای ریحان."

روستای بادیه نشین الگویی است که زندگی بادیه نشینان را در بیابان شبیه سازی می کند و هیاتی از جوانان بادیه نشین انتخاب شدند که الگوی ارجمندی ارائه می کنند. برای هیئت‌های شرکت‌کننده در فعالیت‌های منطقه سبز و ارائه غذا و نوشیدنی اصیل بادیه‌نشین. این روستا با ۱۳ اصل سبز ، شوراهای بادیه‌نشین و منطقه خدماتی است که همه امکانات را ارائه می‌دهد. هنرهای فرهنگی بدوی اصیل عرب ، به نمايش مي گذارد
مصر با هزينه يك بودجه معقول و با استفاده از بوم گردی محلي يك روستا و منطقه اي را تبديل به دوستدار محيط سبز نمود حال براي تبديل اهواز به يك منطقه سبز و دوستدار محيط زيست چقدر پول نياز داريم؟
ده تريليون ريال هم اكنون در حساب شهرداري واريز شده و شورايي كه نمي داند اين همه پول را چگونه و كجا و در كدامين منطقه و با چه ايده و طرحي پياده كند 
پول و سرمايه اي كه مي تواند شهر اهواز را به يك شهر سبز سياحتي و مركز بوم گردي تبديل كند ولي سكوت من و شما باعث خواهد شد كه اين پول ها در همه جا هزينه شود الا فضاي سبز!
پس با كنشگري و مطالبه گري هواي الاينده اي كه مجبور به تنفس آن هستيم را پاك و تمييزش را از شوراي ساكت طلب كنيم 
يقيه شهرداري كه نمي داند با اين پولها چه كند را سفت بچسبيم تا اهوازمان را سبز و خرم پس بدهد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار