شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
انتصاب افرادی ضعیف، پرحاشیه و ناهمگن با معیارهای دولت، پُر مشکل نیست. استاندار خوزستان باید بداند و آگاه باشد که مصداق اهانت به مردم بهبهان این است که مدیری ضعیف، پرحاشیه و عزل شده از شهری دیگر را برای مدیریت در بهبهان انتخاب کند.
استاندار خوزستان در نخستین روزهای انتصاب خود به این عنوان در مصاحبه با رسانه ها و با تایید رویکرد ضد فساد گفته بود: باید مدیران نسبت به مسائل مالی حساسیت داشته باشند و اگر در محیطی رشوه وجود داشته باشد، مدیر باید خداحافظی کند و نباید آنجا بماند. 

سه ماه از انتصاب محراب به سمت استانداری خوزستان می‌گذرد. سابقه امنیتی وی این انتظار را ایجاب کرده بود که دست کم در موضوع انتصاب مدیران به صبغه و سابقه افراد و رعایت اصول دولت در انتخاب مدیران یعنی مردمی بودن، ضد فساد بودن و روحیه انقلابی، افزون بر استعلام‌های معمول توجه داشته باشد.

متاسفانه برخی انتصابات صورت گرفته توسط محراب نشان می‌دهد اولا وی شناخت کافی از افراد ندارد و به صرف مسئولیت های سابق برخی، آنها را در مسئولیت های جدید می‌گمارد. ثانیا استاندار خوزستان همچنان با جو این استان آشنایی کافی ندارد. ثالثا نمایندگان خوزستان به مانند گذشته بیشترین نقش در انتصابات دولت را در این استان ایفا می‌کنند. 

تغییر فرمانداران طبیعی است. ولیکن انتظار رعایت وعده دولت در انتصاب مدیران، مطالبه مردم به ویژه حامیان دولت است. مدیران منصوب دولت باید سابقه روشن و واقعی در بحث مبارزه با فساد داشته باشند و انتصاب افرادی که سابقه مشخصی در مبارزه با فساد ندارند و بدتر از آن در پوشش مبارزه با فساد، خود فساد می‌کنند نیز از دغدغه مهم حامیان دولت است.

شایعه تغییر فرماندار بهبهان مدتی است که در فضای مجازی مطرح شده است. این شایعه با تغییرات اخیر در فرمانداران دیگر شهرهای استان جدی تر به نظر می‌رسد. 

تقویت نماینده دولت در بهبهان و انتصاب فردی نزدیک‌تر به دولت، برای دولت و شاید برای بهبهان مناسب‌تر است. با این حال مطرح شدن برخی اسامی و گزینه‌های احتمالی نگرانی‌هایی را برای حامیان دولت سیزدهم ایجاد کرده است. 

انتصاب افرادی ضعیف، پرحاشیه و ناهمگن با معیارهای دولت، مناسب این شهرستان پُر مشکل نیست. استاندار خوزستان باید بداند و آگاه باشد که مصداق اهانت به مردم بهبهان این است که مدیری ضعیف، پرحاشیه و عزل شده از شهری دیگر را برای مدیریت در بهبهان انتخاب کند. 

انتخاب فردی مجرب، علمی، پر توان و متناسب با وعده‌های دولت به عنوان فرماندار بهبهان ضرورتی مهم است که کوتاهی در آن موجب اعتراض و ناامیدی حامیان دولت خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار