شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تشریح عملکرد دفاتر نهاد در سال گذشته گفت: اولویت ما برای امسال اهتمام به تشکیل حلقه‌های معرفت و مشاوره، نهضت تفسیر، کرسی‌های آزاداندیشی، پویایی و توانمندسازی فعالان فرهنگی است.

به گزارش ایسنا ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحسن اظهارداشت: خدای متعال سال گذشته به ویژه در نیمه دوم سال، عنایات بزرگی را نصیب ملت ایران کرد؛ حماسه حضور ملت ایران در حماسه 9 دی، حماسه حضور گسترده در 22 بهمن‌ماه و به طور بارز حماسه حضور ملت ایران در انتخابات 12 اسفندماه از جمله اين عنايات بوده است.

وی ادامه ‌داد: در همین حماسه‌ها هم نقش مردم عزیز خوزستان بسیار چشم‌گیر بود و هم نقش دانشگاهیان در این استان نقشي روشن و برجسته بود. انشالله در دور دوم انتخابات هم با حضور ارزشمند مردم، بخش تکمیلی انتخابات سرانجام پیدا کند و خانه ملت در 7 خردادماه 91 بتواند با اعضای جدید خود کار را شروع کند.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهارداشت: مسئولیت و ماموریت اصلی ما در نهاد تقویت، ترویج و توسعه فرهنگ دینی است که با همراهی و همدلی تشکل‌های اسلامی دانشجویان و مجموعه‌های مسئول این کار را پیگیری می‌کنیم.

حجت‌السلام‌والمسلمین شفیعی گفت: در استان خوزستان دفاتر هفت‌گانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سال 90، تحت عناوین حلقه‌های معرفت، نهضت تفسیر، کرسی‌های آزاداندیشی، کارگاه‌های پویایی، شوراهای دانشجویی و اساتید، هم‌اندیشی اساتید و برخی عناوین دیگر، ده‌ها برنامه را اجرا کردند.

وی ادامه‌داد: اهم محورها در این برنامه‌ها، حکومت اسلامی، مهدویت، اخلاق و عرفان اسلامی، اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، جنگ نرم، جریان‌شناسی فرهنگی و سیاسی، مباحث ویژه زنان و حوزه دفاع مقدس و فرهنگ شهادت بود.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: در تابستان 90، طرح ضیافت اندیشه اساتید را در استان در 2 دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و شهید چمران برگزار کردیم. البته این‌ها افزون بر ماموریت‌های همیشگی نهاد مانند ساماندهی نمازهای جماعت، احیای شعائر دینی، برپایی اعتکاف و انجام امور تبلیغی در مناسبت‌های مختلف مذهبی است.

حجت‌الاسلام ‌و المسلمین شفیعی گفت: از برخي وظایف قانونی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مي‌توان به حضور در شورای فرهنگی دانشگاه، هیات‌های نظارت، هیات‌های اجرایی جذب و غیره اشاره كرد. در استان خوزستان دانشگاه‌های شهيد چمران، علوم‌پزشکی اهواز، علوم و فنون دریایی خرمشهر، صنعت نفت و صنعتي جندي‌شاپور دزفول، آزاد اسلامي خوزستان و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین دارای دفتر نهاد هستند که به انجام این وظایف مي‌پردازند.

وی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های دفاتر نهاد در سال 91 گفت: امسال شاکله برنامه‌ها در قالب برنامه‌های سال گذشته است. البته برای توانمندسازی فعالان فرهنگي و گسترش فعالیت گروه‌هاي معارف اسلامی نیز برنامه‌هایی داریم. نخستین جلسه شورای استانی نهاد، در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تشکیل شد و هماهنگی‌های لازم برای فعالیت‌های امسال صورت گرفت.

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان اظهارداشت: وظایف سنگینی بر دوش ما گذاشته شده است؛ البته در عین حال تلاش می کنیم که از فعالیت‌های مثبت و سازنده دیگران در دانشگاه هم حمایت کنیم و به هر ميزان که بتوانیم بدون هیچ‌گونه چشم داشتی با دیگر مجموعه‌های فرهنگی همراهی داشته باشیم. ما در جلسات استانی برنامه‌های خود را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم و در رفع کاستی‌هايي که احیانا وجود دارند، تلاش مي‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شفیعی گفت: برای تاسیس دفاتر نهاد در دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام‌نور در استان آمادگی داریم اما این امر منوط به هماهنگی این 2 مجموعه دانشگاهی با دفتر مرکزی نهاد است.

وی ادامه‌داد: البته روسای استانی نهادها بر اساس دستورالعملی که از سوی نماینده مقام معظم رهبری و رئیس دفتر مركزي نهاد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان دریافت کرده‌اند، موظفند از فعالیت‌های فرهنگی مجموعه‌های دانشگاهی فاقد دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان‌ها، حمایت کنند و در جلسات آن‌ها شرکت کنند. به عنوان دفتر استانی نهاد، در هر مرحله و با هر ظرفیتی که دانشگاه‌ها نیاز دارند، آماده ياري و همكاري هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار