شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
شوشان ـ  عبدالرحمن نیک سرشت :

معمولا انتصابات مدیران ارشد و میانه در خوزستان خارج از دایره ی شایسته سالاری شکل می گیرد و این عارضه ی شاخصی در ناکارآمدی مدیریت اجرایی استان می باشد که علاوه بر منتقدین هر ناصح دلسوزی بر رفع این نقیصه اصرار می ورزد

هر چند در گذشته، هم نمایندگان مجلس و هم از ما بهتران، بدون هیچ رودرواسی یا پنهان کاری   در این امور دخالت نموده و با این کار حوزه ی انتخاباتی و بازیگری خود را فربه و تثبیت می کردند که در واقع علاوه بر امتیاز خواری آشکار، اقدامات آنها از یک مزیت نسبی نیز برخوردار بود. زیرا، لااقل عمل آنها در راستای توسعه ی سطح مشارکت پذیری انتخابات و همچنین منجر به افزایش نرخ پاسخگویی حداقلی به مردم می شد. ولی، از مجلس دوازدهم به بعد با سفت و سخت گیری نهادهای نظارتی بر اساس توصیه ی مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در روند عزل و نصب ها، این مکانیزم اکنون به شکل مستقیم تا حدود زیادی برچیده شد ولی مکانیزم های نیابتی و جولان بازیگران سیاسی فئک به شیوه های پیچیده تر دیگری وارد عمل شدند و از قضا، این رویه، بیشتر فشارهای سنگین تحمیلی را بر دوش استاندار خوزستان انداخته است.

آری، فشاری بس طاقت فرسا و بشدت خسته کننده به گونه ای که اغلب ذی نفعان عرصه ی قدرت، انگار استاندار را کارپرداز خود می خواهند تا مدیر اجرایی مقتدری که مسوولیت پاسخگویی به دولت و پنج میلیون نفر خوزستانی را دارد.

به هرحال کابوس همه استانداران خوزستان وجود همین فشارهای تحمیلی بازیگران سیاسی قدرت طلب در مورد عزل و نصب ها بوده که بیشتر وقت آنها و زیرمجموعه ها را تلف و صرف کلنجارهای عصبی شدید با موضوعاتی می کند که پیرامون عزل و نصب ها می گذرد و هکذا، دیگر وقتی نمی ماند تا آنها صرف وظایف محوله ی خود و یا فرصت برنامه ریزی و خلق ابتکاراتی دیگری نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار