اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
مدیر اتحادیه املاک خوزستان:
متاسفانه زمانی که کالایی گران می شود مردم خرید می کنند در صورتی که این اقدام درست نیست، کسانی که نیازمند مسکن هستند خرید کنند و برای سرمایه گذاری وارد بازار نشوند چون بازار قابل پیش بینی نیست.
شوشان ـ  علی مشرف زاده، مدیر اتحادیه املاک خوزستان با اشاره به هزینه های خرید مسکن در خوزستان گفت: متاسفانه زمانی که کالایی گران می شود مردم خرید می کنند در صورتی که این اقدام درست نیست، کسانی که نیازمند مسکن هستند خرید کنند و برای سرمایه گذاری وارد بازار نشوند چون بازار قابل پیش بینی نیست.

وی افزایش هزینه خرید مسکن را سبب زیان مردم و اتحادیه املاک دانست و افزود: امیدواریم دولت در این زمینه اقداماتی انجام دهد، هر نوع افزایش قیمتی در هر کالایی سبب افزایش قیمت مسکن نیز می شود. متاسفانه هر ساله قیمت مسکن نسبت به تورم افزایش می یابد و اگر بیش از حد قیمت بالا برود باعث کسادی بازار اشتغال می شود، تا مدت ها پیش با هزینه مناسبی مردم می توانستند یک خانه بخرند امام امروز همان هزینه برای رهن خانه نیز کافی نیست.

وی ادامه داد: برای اینکه قیمت اجاره بها افزایش بیش از حد نداشته باشد باید عرضه و تقاضا را در حد تعادل نگه داریم ولی به دلیل افزایش مهاجرتها وازدواج ها این تعادل برقرار نشده است .قدرت اجرایی اتحادیه محدود است و اقدام اصلی و لازم باید توسط دولت و نمایندگان انجام شود، نمونه آن اقداماتی بوده که در دوره کورونا صورت گرفت، دولت به صاحبان املاک هشدار داد تا بیش از 25 درصد هزینه اجارها را بالا نبرند و تا دوسال نیز حق تخلیه مستاجرین را ندارند.

مدیر اتحادیه املاک خوزستان خاطرنشان کرد: سابقا افراد آپارتمان خود را می فروختند تا تبدیل به احسن کنند اما حالا وقتی می فروشند نگرانند که نتوانند دوباره حتی خانه ای مثل خانه خودشان بخرند. تا بازار می آید مقداری آرامش بگیرد بعضی افراد آن را به هم می ریزند. به اعتقاد من برخی مراکز اگر درباره مسکن آمار ندهند خیلی بهتر است.

مشرف زاده با بیان اینکه تا این مسایل به صورت ریشه‌ای حل نشود، شاهد گرانی بی‌رویه بازار مسکن و سرمایه‌ای شدن آن خواهیم بود، تصریح کرد: به همین منظور باید به دنبال این باشیم که مسکن را از یک کالای سرمایه‌ای تبدیل به یک کالای مصرفی کنیم.بدون شک دلالان مسکن بر افزایش قیمت مسکن تاثیر گذارند، خرید مسکن تنها باید برایخانه دار شدن باشد نه برای تجارت ، دولت نیز باید قوانین سخت گیرانه تری در این زمینه اعمال کند.

مدیر اتحادیه املاک خوزستان گفت: امروز بیش از ۸۰ درصد از متقاضیان را در بازار مسکن به دنبال خرید و فروش مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای و نه مصرفی هستند که همین مساله به افزایش قیمت آن دامن می‌زند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار