شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
شوشان ـ  دکتر جبارسعیداوی، کارشناس امور اجتماعی  با اشاره به برگزاری همایش هوش مصنوعی در قم و مشارکت شخصیت های خوزستانی، ابراز داشت: این تکنولوژی بدون شک در خدمت انتشار عقاید سالم اسلامی خواهد بود.

دکتر سعیداوی افزود: نیازمندیم تا جوانب مختلف تکنولوژی هوش مصنوعی را بشناسیم، هوش مصنوعی تنها به ساخت ربات ها منحصر نشده و شامل همه ابعاد است.بدون شک بسیار از افراد نسبت به پیشرفت هوش مصنوعی نگران هستند این نگرانی به دلیل این بوده که ممکن است بسیاری از نیروهای متخصص و غیر متخصص با پیشرفت تکنولوژی و بکارگیری ربات ها، وظایف خود را از دست بدهند.نسبت به این نگرانی ممکن بسیاری از پیش بینی ها درست باشد زیرا در بکارگیری نیروی کار، ربات ها کارکرد بهتری خواهند داشت و سرعت عمل و هزینه های آن ها نیز کمتر خواهد بود.

وی در تعریف هوش مصنوعی گفت: تکنولوژی بکارگیری الگوریتم ها روز به روز گسترده تر می شود، نمونه کوچک آنها که میلیون ها کاربر از آن بهره می گیرند، الگوریتم رسم شده برای مکان نما ها هستند که روزانه مورد استفاده قرار می گیرند، بسیاری از افراد معلوماتی در مورد چگونگی ساخت آن در دست ندارند و نسبت به آن ناآگاهند اما به هر حال آن را به کار می گیرند.

این کارشناس امور اجتماعی بیان داشت: نخستین بار استفاده از هوش مصنوعی و بکارگیری رمز نوشته در جنگ جهانی دوم رخ داد، نیروهای متخاصم برای دور زدن سازمان های جاسوسی از رمز نوشته ها استفاده می کردند و این رمز نوشته ها توسط دستگاه های ویژه خوانده می شد.

دکتر سعیداوی، اربعین حسینی را نمونه ای از عقاید صحیح توصیف و عنوان کرد: اربعین حسینی به مردم درس، ایثار، از خودگذشتی، کرامت و فضل، بخشش و بخشندگی و انسانیت آموزش می دهد.

وی در پایان عنوان کرد: بدون شک در کنار انتشار عقاید صحیح، گروه های برای تخریب اسلام به دنبال انتشار عقاید باطل هستند و این از نکات منفی هوش مصنوعی است که این ابزار همچون فضای مجازی دارای ابعاد مثبت و منفی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار