اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
شوشان ـ فاضل خمیسی :

 راهرو و  بیشتراتاق ها ی اداره ، مُزین به  تصاویر شهدا و نقش پارچه هایی با اذکار و زیارت ائمه (س) است! روی چوب رختی بسیاری از کارمندان ارشد، چفیه ای  میبینید که برای مواقع ضروری بخصوص  برای دوربین های مصاحبه و راهپیمایی ها آویزان شده است .تابلوهای آگهی بدو ورود اداره مملو از بخشنامه هایی است که در آن وظایف کارگزار اسلامی و حقوق مراجعه کننده  نوشته و بر آن تاکید شده است ! تازه در برخی سازمان ها نیز جایی بعنوان موزه ی جنگ که شامل لباس خونی شهید، باقیمانده گلوله ی توپ یا ... پیش بینی شده که فضا را در ظاهر معنوی تر می سازد.

   خلاصه وضعیت ظاهری و پردازش نمایی  برخی ادارات بیشتر،  به واحد تبلیغات جبهه و جنگ شبیه است تا یک واحد تخصصی خدمات رسانی به مردم. تردیدی نیست که درج یادگارها یا پیامهای ارزشی و ملی برای ایجاد تعهد بیشتر و احساس دِین به فداکاران دین و ملت اقدام بهینه ای است ، اما متاسفانه این رویه در حال تبدیل شدن به یک ابزار فریب و سرپوشی بر رفتارهای فسادگونه و ناکارآمدیهایی است که باعث بدبینی اجتماع شده است.

 زمانی چفیه ها برای پاک کردن عرق و بستن زخم ترکش و سفره ی غذا و  در دعا و مناجات برای در پنهان گریستن بود ، چفیه های آنموقع بوی خدا و بندگی میدادند!  اما حالا ... بماند !  تبلیغات در زمان  جبهه و جنگ بدلیل آن خلوص عوامل انسانی ، برکت و تاثیر خاصی داشت،  بیشتر رزمندگانِ خطاط با وضو نام شهدا و امامان را روی تابلو ها خطاطی میکردند و دستمزدشان «التماس دعایی» و طلب یک «عاقبت بخیری» صادقانه بود.

 سالها گذشت.. ایمان‌های «فیکی» به صحنه آمدند ، در ظاهر همان رویه ی  تبلیغات جبهه و جنگ  با روشی حرفه ای ادامه یافت ، اما دیگر  از سوزناکی قلب ها و پاکی نیت ها خبری نیست ،. تازه انگار این تبلیغات برآمده از «آز نفس» فاصله ها را بیشتر میکند ، ؛ بدرستی که :خداوند  نیت های پاک را برکت می دهد!!

   ظاهر دینی با رفتارهای منفعت گرا و سودجویی باعث لطمه زدن به اعتماد عمومی در حوزه ی آموزه های مذهبی شده و راه را برای انتشار بدبینی اجتماعی هموار می سازد. مدیری که در حوزه اش خیابان‌ها پُر از چاله و فاضلابهایش جان کودکان را میگیرد خداپسندانه آنست که به جای پُر کردن اتاقش از تصاویر شهدا به وصیتشان در خدمت به مردم عمل کرده و بر دیوارهای اتاقش وضعیت واقعی شهر را به نمایش بگذارد، مدیری که فقط سند ناهار و شامش معادل حقوق چندین کارگر  است نمیتواند، امانت دار خوبی برای یک سازمان سالم باشد... زمان آن رسیده که متولیان امور از شعار و تظاهر دست کشیده و با شایستگی علمی و فنی به اداره ی امور بپردازند...

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار