شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :

انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی ره نه از الگوی مارکسیستی تبعیت کرد و نه سر از بلوک کاپیتالیسم در آورد و بعنوان یک شیوه ی جدید حکمرانی، رژیم مردم سالاری را براساس عصری شدن فهم دین به حکومت اسلامی که بستر تاریخی، آن در واقعیت سیاست وجود داشت را به ضمیمه انقلاب در آورد و بدینوسیله نظام جمهوری اسلامی را بنیانگذاری نمود. پس، یعنی؛ با پیروی از این تحلیل، انقلاب اسلامی محصول تحول در شیوه حکمرانی اسلامی است که بستر آن در تاریخ وجود داشته. یعنی؛ یک دوره از تاریخ ما حکمرانی اسلامی را در قالب خلیفه گری و در دوره های بعدی آن را بعنوان رژیم های فرمانروایی یا سلطنت اسلامی می بینیم  و اکنون در عصر پسامدرن بر اساس عصری شدن فهم دین و تحولات اجتهادی در فقه شیعه ما شاهد نظام جمهوری اسلامی هستیم و تا اینجای کار به لطف پروردگار روز به روز تجربیات  ارزشمندی را در شیوه های مدرن حکمرانی  اسلامی کسب می نمائیم .

البته،  ناگفته نماند تجربه ی فعلی نظام جمهوری اسلامی خالی از اشتباه و بری از نقصان و سران نظام هم  مدعی عصمت و عقل کلی نبوده و نیستند  هر چند هرزگاهی بعضی از افراد جناحی بر طبل غلو و عاری بودن از خطا می کوبند ولیکن عقلای نظام هرگز چنین ادعایی نکردند.

الغرض ، نگارنده، در این برهه از زمان براساس بعضی از شواهد موجود، بیم آن را دارد که افراد منحرف دین دکان ساز متحجر از مزایای انقلاب نهایت بهره را ببرند و در عوض مانع مشارکت انقلابیون و متعهدین به انقلاب و نظام اسلامی شوند در نتیجه پیشنهاد می شود که نخست به حساب های مالی و اموال منقول و غیر منقول این مدعیان دروغین انقلابیگری رسیدگی شود و قانون از کجا آوردی را بر دارایی های آنها،اعمال و ممیزی نمایند و بدون تردید اگر چنین شود، آنوقت خواهیم دید بیش از هزاران خاوری فراری در ارکان حاکمیتی لانه گزیده اند که هیچکس به احوال و اعمال آنها نظارتی ندارد و لاجرم دیگر نیازی نیست که آقازادگان و سایر متمولین برای توسعه کشور و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ادعای ارث و میراث از سفره انقلاب بکنند.

زیرا، با یک حساب سرانگشتی در هیات مدیره های شرکت های اقتصادی و دیگر بنگاه های مالی پی خواهید برد که چرا،بعضی از آقازادگان و تعدادی دیگر از فرزندان رجال سیاسی از رانت پدران خود کماکان بهره مند می گردند و بدتر از همه ی نااهلان خدمت گریزند و به مردم و نظام تعهدی ندارند.
آری، پاسخ این معضل بسیار ساده است چون هیچ دستگاه نظارتی تا این حد حساس و نکته سنج نمی شود که کی چقدر حقوق می گیرد و پشت پرده رانتخواری ها چه می گذرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار