اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
شوشان ـ حامد ملحانی :

فارنهایت ۴۵۱ (به انگلیسی: Farenheit 451) یا ۴۵۱ درجهٔ فارنهایت، نام کتابی از ری بردبری نویسندهٔ آمریکایی است که در سال ۱۹۵۳ میلادی منتشر شده‌ است.
داستان در جهانی اتفاق می‌افتد که خواندن یا داشتن کتاب جنایتی بزرگ محسوب می‌شود، این مشخصات جامعه‌ای است که تحت ستم یک نظام سیاسی است که شهروندانش را افرادی مجهول‌الهویه و نابالغ تشکیل می‌دهند. قرص های شادی بخش و داروهای مسکن و خواب‌آور که نسیان‌آور نیز هستند با صفحه‌های بزرگ ویدئویی بر دیوارهای منازل هرگونه دغدغه‌ای را برطرف می‌کنند. آزاداندیشی در این جهان ممنوع و خطرناک است زیرا تعادل جامعه را مختل و اشخاص را ضداجتماع بار می‌آورد، کتاب و هرچه خواندنی است عامل اصلی این انحراف شناخته می‌شود و مسئولیت بازیابی و سوزاندن کتاب‌های باقی‌مانده در این نظام به عهده آتش‌نشانی است.

این روزها، سوئد، همان کشور خیالی داستان بردبری است و قرآن سوزی، به عنوان اهانت به کتاب مقدس بیش از ۱.۵ میلیارد انسان، همان ماجرای کتاب سوزی و مخالفت با اندیشه است. آتش نشان داستان که مسئول سوزاندن کتاب هاست هم پلیس سوئد است که مجوز این کار را داده است و از آن حمایت کرده است!

حتی با منطق ادبیات آمریکایی هم، کتاب سوزی، یک امر وحشیانه و استبدادی است. آن هم کتاب هایی که منشا بشری دارند و برای  صدها میلیون انسان، مقدس نیستند! چه برسد به قرآنی که کتاب مقدس مسلمانان است و بیش از ۱۴۰۰ سال است که متفکران و اندیشمندان را حیرت‌زده نظم و برهان و عمق معارف خود کرده است!

کاغذ های آن قرآن در ۴۵۱ درجه فارنهایت به آتش  کشیده شد ولی عاقبت، همچون پیروزی خون بر شمشیر، برتری قرآن بر آتش، حتمی خواهد بود! ان شاءالله!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار