اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
شوشان ـ  هوشنگ نوبخت :

این روزها در حالی تنور فصل نقل و انتقالات فوتبال دنیا داغ تر از همیشه است که دیگر تیتر اول رسانه های ورزشی و شکستن رکورد قراردادهای نجومی نه به نام لئو مسی آرژانتینی است و نه رقیب دیرینه اش، کریستین رونالدو ی پرتغالی.
دوستداران فوتبال در سراسر دنیا ، بیش از یک دهه عادت کرده بودند که در همه رخدادها شاهد رقابت جذاب جادوگری ریز نقش به نام مسی و هنرمندی پرتلاش و مغرور به نام رونالدو باشند.
رقابتی که امسال اثری از آن نیست و هر دو ابر ستاره در یک تصمیم سخت ولی کاملا منطقی و حرفه ای ، تخت و تاج امپراتوری شان بر مستطیل سبز را تحویل دادند تا مبادا دوران خوب حکومت شان بر دل میلیون ها عاشق فوتبال به گونه ای نامناسب به اتمام برسد و خدای ناکرده عده ای هوادار شاید فراموشکار آن ها را هو کنند و دل شان را بشکنند.
لئو مسی در حالی که هنوز توان درخشش در سطح اول فوتبال دنیا را داشت با گرفتن جام جهانی و تکمیل کلکسیون فوتبالی اش، قید یک انتقال پر ریسک و چالشی به تیم محبوبش بارسلونا را زد تا شاید چند فصل دیگر در لیگ تازه جان گرفته آمریکا هم توانایی هایش را به رخ مردم ینگه دنیا بکشاند و هم به رکوردهای تازه ای در آمار بی نظیر گلزنی اش بیفزاید.
کریستین رونالدو نیز تجربه ای مشابه با مسی را تجربه می کند. او نیز با یک تصمیم جنجالی از سطح اول فوتبال دنیا به لیگ در حال رشد عربستان رساند تا هم فارغ از فشارهای اخیر در اروپا به ساحل آرامش برسد و هم پشتوانه مالی اش را به حدی برساند که تا آخر عمر نیاز به داشتن اسپانسر را احساس نکند.
بی شک هم مسی و هم رونالدو زین پس نه مثل سابق مورد توجه رسانه های ورزشی  دنیا قرار دارند و نه در سطحی که فوتبال بازی می کنند باید انتظار درخشش در سطح اول فوتبال دنیا و گرفتن جوایز آنچنانی را داشته باشند بنابراین علیرغم میل باطنی مان باید بپذیریم که دوران سلطنت این اعجوبه ها بر سرزمین اساطیری فوتبال رو به پایان است و باید عادت کنیم که زین پس به ساق پاهای کسانی مثل امباپه و نیمار و دیگرانی بنگریم که برای جانشینی این ابرستاره ها، کاری بس دشوار خواهند داشت.
مسی و رونالدو تا چند سال دیگر کماکان در فضای فوتبال ولو کمرنگ تر از همیشه حضور خواهند داشت و قطعا رکوردهای بی نظیر دیگری را نیز خواهند شکست اما باید بپذیریم که دنیای فوتبال از جدال جذاب و رویایی این ۲ ستاره ناب آسمان فوتبال دیگر بهره چندانی نخواهد برد.
سخت است ولی باید کم کم پوستر این نوابغ تاریخ فوتبال را قاب کنیم و به نسل های آینده فخر بفروشیم که ما در دوران اوج این جادوگران مستطیل سبز، هوادار آنان بوده و از هنرشان در تیم های باشگاهی و ملی شان لذت ها بردیم.
آری، تاریخ محل گذر خاطره ها و نسل هاست ولی خوش به حال مسی و رونالدو که امپراتور دل های عاشق میلیون ها هوادار فوتبال در دوران حیات شان بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار