شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۱

امام جمعه شهرستان مسجدسليمان گفت: امروز يكي از معيارهاي شفاف و روشن براي همه جهانيان، فاطمه (س) است اما معيار فاطمه (س) قرآن بود كه بارها در خطبه فدكيه به اين موضوع اشاره كرده است.

به گزارش ايسنا ، حجت‌الاسلام و المسلمين اميني در يادواره سردان و 450 شهيد ناحيه كوت‌عبدالله اهواز كه شب گذشته در دانشكده نفت برگزار شد، اظهار كرد: خطبه فدكيه حضرت فاطمه (س) در پرتو اين انقلاب و نظام بسيار روشن‌گر و هادي است و كسي مي‌تواند از امتحان پيروز در آيد كه معيار و راهش همچون فاطمه باشد.

وي بيان كرد: امروز خطبه فدكيه حضرت در سازمان ملل به عنوان يك سند و ميراث بين‌المللي شناخته مي‌شود. اين موضوع قطعا بيش از گذشته ذهن ها و دل‌هاي طالب كمال و جوياي حقيقت را به خود جلب خواهد كرد.

امام جمعه شهرستان مسجدسليمان با اشاره به اين كه فاطمه چشمه‌اي جوشان است كه از او رودهاي خروشان ائمه بويژه امام عصر (عج)جاري خواهد شد، افزود: فاطمه (س) اساسا يك راه و صراط مستقيم است و پيامبر اكرم با احترامي كه براي اين بانو قائل بود علائم روشن‌گرانه را به ما ارائه داد تا راه را گم نكنيم.

وي با اشاره به اين كه امروز به پرچم‌داري رهبر انقلاب اسلامي روز شهادت اين بانو تعطيل و در دهه دوم دسته‌جات سنيه‌زني و عزاداري برپا مي‌شود. جايگاه اين شخصيت را گرامي ‌دانست و افزود: امروز نه تنها براي شيعيان بلكه براي تمام جهانيان سوال است كه چرا فاطمه‌اي كه پيامبر روي او تاكيد مي‌كرد، مزاري ندارد، چرا نحوه شهادتش دو نقل و مكان مزارش سه نقل دارد.

حجت‌الاسلام اميني اساس يك معيار خوب براي ولايت‌مداري را از ديدگاه آن حضرت معنويت دانست و افزود: اساس و مغز ولايت، معنويت است و اگر كسي معنويت را نداشته باشد نمي‌تواند ولايت‌پذير باشد.

وي با بيان اين كه در دوره‌اي نفس مي‌كشيم كه دنيا به تعبير رهبر انقلاب اسلامي بر سر يك پيچ تاريخي قرار گرفته است اظهار كرد: در واقع يك تفسير اين موضوع روي آوردن دنيا به سمت حضرت فاطمه(س) است چرا كه اگر به موج اقبال به بدحجابي و بي‌حيايي نگاه كنيد به خوبي اين موضوع را خواهيد فهميد.

حجت‌الاسلام اميني دردهاي موجود در جامعه را در بي‌معنويتي دانست و افزود: امروز دنيا در اوج پيچيدگي‌اش به فاطمه (س) رو كرده است لذا بايد قدري هوشيار بود و به معيارهاي آن حضرت توجه داشت.

وي با اشاره به اين كه رهبر معظم انقلاب وصعيت‌نامه‌هاي امام را خواندند كه اكنون پاي اين يادواره‌ها، ارز‌ش‌ها و خون شهدا ايستاده‌اند، اظهار كرد: هر 450 شهيد كه اين يادواره به نامشان برگزار شده است در اكثر فرازهاي وصيت‌نامه‌هاي‌شان به خواهرانشان وصيت كرده‌اند "‌خواهرم سرخي خون من در سياهي و مشكي بودن چادر توست، سنگر من اسلحه من است و سنگر تو چادر توست". چه كسي گفته است كه حجاب و حيا فاطمه ربطي به اين كنگره ندارد. اگر وصيت‌نامه‌هاي اين 450 شهيد را مرورد كنيد موضوع حجاب و عفاف در آنها موج مي‌زند.

امام جمعه شهرستان مسجدسليمان با اشاره به اين كه تصويب قانون دانشگاه تمام جنسيتي در حال به رسميت شناختن بود كه يكدفعه تمام كاسه و كوزه‌ها را به هم زدند،افزود : يكي نامه سرگشاده به رهبر مي‌نويسد، يكي 11 روز قهر مي‌كند و در خانه مي‌نشيند. ديگري يك پايش پيش اصول گرايان و يك پايش نزد اصلاح‌طلبان است ولي بدانيد كه رهبر ما يك امت بيدار دارد.

وي با اشاره به اين كه دشمنان از زواياي مختلف سياسي، مذهبي و قوميتي قصد براندازي نظام را دارند گفت: اردوغان كه يك زماني روسري بر سر زن و دخترش بود و خود را مسلمان و شيعه قلمداد مي‌كند مي‌بينيد كه چقدر پليد و مكار است. از يك طرف به كشور ما مي‌آيد و قصد ارتباط دارد، از آن طرف نيز دستش در دست يهودي حاكم بر حجاز است و مي‌خواهد سوريه، لبنان و مراكش را به چند ايالت تقسيم كند. دشمن خواب‌ها براي ما ديده است لذا بايد متوجه باشيم.

حجت‌الاسلام اميني افزود: از باب سند چشم‌انداز، چهار سال جلو افتاديم ولي در بعد كمال و معنويت مطابق سند چشم‌انداز حركت نمي‌كنيم. ما از حيث علمي جلو هستيم ولي از حيث كمال و همينطور اقتصادي عقب مانده‌ايم.

درابتداي اين مراسم سرهنگ باوي، دبير يادواره سرداران و 450 شهيد ناحيه كوت‌عبدالله  نیز گفت: پاسداشت از خون شهيدان  و بويژه شهداي اين منطقه باعث شد كه اين يادواره را برگزار كنيم تا براي لحظاتي هم كه شده ميهمان آن عزيزان سفر كرده كه از نيستي دنيا به هستي آخرت عروج كردند، باشيم.

وي افزود: در اين آشفته بازار خدعه، فريب، نيرنگ و جنگ نرم دشمن بيشتر از هر زمان به عطر شهيدان نيازمنديم تا با توكل بر خداوند متعال و توسل به اهل بيت و پيروي از ولايت فقيه كه يك بصيرت ديني و سياسي است دفاع مقدس ديگري را در برابر اين جنگ فكر و انديشه خلق كنيم.

دبير اين يادواره اظهار كرد: در راستاي فرمايشات رهبري معظم انقلاب مبني بر "زنده نگه‌داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست" اين يادواره را با حضور خانواده‌هاي شهدا كه چشم و چراغ اين ملت هستند برپا كرديم تا ياد اين عزيران را گرامي بداريم.

‌آيت‌الله جزايري نماينده ولي فقيه در استان، سردار شاواردپور فرمانده لشكر 7 ولي‌عصر خوزستان،دكتر سوداني،‌شيب جويجيري نمايندگان مجلس شهرستان اهواز در اين مراسم حضور داشتند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار