اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور مطرح کرد؛
شوشان ـ علی زیار در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در سالن جلسات حراست پالایشگاه آبادان، گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بازدیدهای دوره ای را به صورت مستمر از تمام شرکت های پالایشی انجام می دهد و هرکجا وجود آلاینده تشخیص داده شود واکنش نشان می دهد.

معاون مدیرعامل پالایش و پخش کشور با تاکید بر اینکه آلایندگی ویژگی ذاتی صنایع نفتی در تمام جهان است و صفر شدن میزان آلایندگی در این صنایع امری غیر ممکن است، نتیجه ارزیابی های دوره ای از پالایشگاه آبادان را مثبت اعلام کرد.

 وی گفت: آنچه در رابطه با صنایع نفتی مهم است حفظ حد استاندار آلاینده هاست که در پالایشگاه آبادان میزان آلاینده ها به زیر 1 تن رسیده است  و صفر شدن این رقم به معنای توقف واحد تولیدی  است.
زیار ادامه داد: پالایشگاه آبادان در 2 سال اخیر کارهای بزرگی همچون راه اندازی مجتمع مدار بسته آب و احداث تصفیه خانه با ظرفیت یکهزار و 500 تن در حوزه مسائل زیست محیطی تولید، انجام داده است و برای کنترل آلایندگی نیز برنامه های میان مدت و بلند مدت دارد.

وی در ادامه خواستار ایجاد کارگروه متشکل از محیط زیست و شرکت پالایش نفت آبادان برای پایش اقدامات انجام شده در حوزه کنترل موارد زیست محیطی شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی نیز در این نشست اقدامات پالایشگاه آبادان به عنوان شرکت نفتی پیشرو در عمل به مسئولیت های اجتماعی را قابل تقدیر دانست واظهار کرد: مجلس در حوزه توسعه هرگونه کمکی را به شرکت پالایش نفت آبادان خواهد کرد و امید است در حوزه محیط زیست نیز در حد انتظارات مردم ظاهر شود. 
محمد جواد عسکری افزود: پالایشگاه آبادان در بحث نوسازی و بهسازی خوب ظاهر شده اما با توجه به واقع شدن در مرکز شهر  باید در کنار توجه به تولید و اشتغال سلامت مردم را نیز در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر وظیفه ذاتی مجلس در قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون، از تعیین برنامه زمان بندی برای نظارت بر اجرای پروژه های زیست محیطی پالایشگاه آبادان خبر داد.
جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: پالایشگاه های آبادان با حضور دکترقیم به عنوان مدیر عامل در حوزه مسئولیت های اجتماعی ورود جدی داشته و می طلبد مسائل زیست محیطی نیز با جدیت پیگیری شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار