شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان مطرح کرد؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در آئین رونمایی از باشگاه گندم یاران در جمع کشاورزان گفت: تلاش می‌کنیم با کمک اعضای باشگاه گندم یاران، هر مزرعه را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کنیم.
شوشان ـ سید رحمت ا... پریچهر رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در آئین رونمایی از باشگاه گندم یاران در جمع کشاورزان به راه اندازی باشگاه گندم یاران در استان خوزستان برای نخستین بار در کشور اشاره و بیان کرد: باشگاه گندم یاران با هدف نفوذ دانش در مزارع کشاورزی در استان راه اندازی شد و کشاورزانی که با رعایت توصیه های ترویجی، استفاده از دانش روز و استفاده بهینه از نهاده ها، استفاده از دستور العمل ها، توصیه های ترویجی، زمان کشت به موقع، استفاده از بذور اصلاح شده، میزان و زمان توزیع کود در مزارع، استفاده از کشت مکانیزه در اراضی، آبیاری و برداشت بهنگام و مبارزه و مدیریت با آفات و بیمار ها پتانسیل تولید خود را به بیش از ۷ تن در هکتار افزایش داده‌اند علاوه بر عضویت در این باشگاه و به عنوان گندم یار، آموزشگر و مروج به سایر کشاورزان معرفی خواهند شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جمع کشاورزان گفت: تلاش می‌کنیم با کمک اعضای باشگاه گندم یاران، هر مزرعه را به یک کارگاه آموزشی تبدیل کنیم.
پریچهر با بیان این مطلب که این باشگاه به صورت کاملا مردمی و خودجوش با عضویت کشاورزان پیشرو فعالیت می‌کند بیان داشت: این باشگاه برای نخستین بار در کشور با عضویت ۳۵ گندم کار نمونه در استان خوزستان راه اندازی شده است.
وی گندم یاران را مشاوران رئیس سازمان جهاد کشاورزی در استان قلمداد و تصریح کرد: تلاش میکنیم همانگونه که استان خوزستان خط مقدم جبهه در هشت سال دفاع مقدس بود امروز نیز به خط مقدم جبهه اقتصادی تبدیل شود.
وی ضمن اشاره به خرید تضمینی بیش از یک میلیون ۷۲۰ هزار تن گندم در استان گفت: سرزمین مقدس استان خوزستان امسال نیز با تولید قابل توجهی نسبت به سایر استان‌های کشور همچنان پیشتاز تولید و خرید تضمینی گندم کشور محسوب می‌شود.
پریچهر در ادامه گفت: در حال حاضر یک میلیون ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به کشت دیم اختصاص دارد.
وی در ادامه به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اشاره و اظهار کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان با هدف ارتقاء تولید انجام شد که با اجرای این طرح میزان تولید به ۱.۴ تن در هکتار افزایش یافت و پیش بینی می‌شود امسال نیز نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید در دیمزارهای استان باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار