اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
تلنگر و هشداری به مفسده سازی مدنی
شوشان ـ محمدرضا چمن نژادیان:

 بنده به عنوان کسی که قبل از انقلاب اسلامی با جریانات و احزاب سیاسی مانند پان ایرانیست، حزب مردم،ایران نوین، رستاخیز و... آشنایی دارم. و بیش از چهل سال در فعالیتهای فرهنگی،دانشگاهی، اجتماعی و سیاسی اعم از انقلابی، سپاهی، ایثارگری و تشکیلاتی تجربه دارم.و از دوره ی پنجم مجلس شورای اسلامی کاندیدای نمایندگی بوده ام،اعتقاد راسخ دارم نباید ما و  کسانیکه عمر خود را صرف این نظام با شهدای والامقام کرده ایم بازی بخوریم، وبگذاریم ما و سران حزبی بازیچه شویم.تا به بازی در خیمه شب بازیهای ساخته شده وانتخابات تصنعی با اوهام مدنی گرفتار و مشروعیت ببخشیم.اگراعتقاد به فرآیند دمکراتیک وحزبی بارشد یافتگی سیاسی هست. و اگر واقع نگری و جسارت باشد تا حدودی حداقل‌های تجربی و مدنی وجود دارد.امانباید گذاشت همانند سرنوشت آقایان همتی ومهرعلیزاده با شخصیت علمی،مدنی وسیاسی محدود افراد حزبی ، تشکیلاتی و فکری امثال دکترنوبخت، پزشکیان و... برای وجاهت بخشی ومشروعیت دادن به انتخابات مهندسی شده ی اقلیتی باخود فریبی و خودخواهانه بازی شود. تامجلسی فرمایشی با اقلیت وباندی فاسد برای نابودی سرنوشت مملکت ومشارکت واقعی حتی حداقلی شکل بگیرد.
و یابه حضور گزینشی افراد برجسته ی جریانات سیاسی برای عوام فریبی سیاسی باصحنه گردانی و مسخره کردن نهادهای مدنی وحزبی تن داد.
درضمن نباید دلخوش به حضور اندک چهره های برجسته بدون اثربخشی واقعی در مجلس در حد یک آبستراکسیون برای تحقق اهداف اعتدالی و اصلاح طلبانه بود.
 زیرا امکان داردباز با مهندسی ارادی بخواهند  همین اندک چهره های مطرح بدون داشتن فرصت لازم با نابسامانی پایگاه‌های اجتماعی و قهر مدنی موجود رای نیاورند. و موجبات سبک شدن وزن نهادهای مدنی و شخصیت های موجه را با سرخوردگی بیشتر ملت و  ناکامی فراهم و مسخره عمومی نمایند.
 بنابراین تشکلات و لیدرهای حزبی نباید با ارائه ی لیستهای اندک از نیروهای دست چندم باندی مستاصل توجیگر مشارکت اقلیتی در مرکز و سراسر کشور شوند، و به عنوان مهر تایید و موجه انتخاباتی موردسوء استفاده قرار گیرند.  
وبه مطامع دیکتاتورمابانه ی باندی به بهانه ی اندیشه ی تشکیلاتی وافراد فاسد قدرت طلب درون ساختار ها و احزاب اقدام به معرفی نامزدهای اندک سیاسی واقعی و اکثریت باندی فاسد برای مشارکت حداقلی نمایند.
همچنین نباید اجازه داد پوپولیستی دسته ای دیگر از مفسدین و کسانی که دستانی تهی ازتجارب مدیریتی شایسته سالارانه ی و رویکردهای مدنی مردمسالارانه با آزاد اندیشی، عزتمندی و کارکردهای تشکیلات حزبی دارند، ساخته شود. و بستر اقناع عوامانه ی توده ها با تطمیع مالی مستضعفان فکری و فقرای اجتماعی را متوهمانه فراهم گردد. و بسیج توده ای را برای رای آوری فردی و باندها فاسد شکل بگیرد. تا از راه رانت ثروت و قدرت باندهایی دیگری وارد جرگه ی حکمرانی برای بیچارگی بیشتر ملت و مملکت شوند، و یا استحکام به باندهای فاسد قبلی بخشیده شود.
باندهایی باسابقه ی فساد که اکنون نزد کوچک و بزرگ شناخته شده و دستانشان روشده است. اما قدرتمندانه باافتخاربه داشتن ثروت رانتی حتی مدرک جعلی بدون توجه به افکارعمومی جولان مفسدانه با تشکیل مجالس سنتی وعوام فریبانه مورد پسند حاکمیت میدهند‌.و لابی دست بوسانه ی مومنانه باهبه های مقدس فریبنده نزد متحجرینی پیشانی پینه بسته ومقدس مآبان احمق قدرت طلب برای استمرار واستحکام حیات فسادهستند.وبرای عده ای فاسدباندی با تشرف به حضورباهبه ی متعهدانه وضمانت مفسدین صلاحیت دست و پاکرده اند.
آری بی شرمانه دیده میشودچه رانتخوارانی متظاهربه ارزشهای دینی، انقلابی وریاکارانی حرامخورحتی حزبی و جریانات فکری برای حضور وحفظ طیف فاسددر قدرت وتشکیل مجالسی بی خاصیت دارند پادویی میکنند.وبرای کسانی که از طریق تبلیغات مسرفانه و رای پوپولیست سیاسی، مذهبی وقومی چهره اما فاسد بالعاب موجه شده اند،درون تشکلات دولتی و نظارتی رای مومنانه برای کسب صلاحیت شان جمع کرده وتاکنون به عنوان دُردانه های نظام سیاسی و باندهای فاسد قدرت هم موفق بوده اند.
فلذابه عنوان یک دلسوز مدنی وتشکیلاتی ملت با تجارب بالای انقلابی، سیاسی واجتماعی برخود واجب دانستم،که این تلنگر را از ناحیه ی تشکیلات و حزب خوشنام اما ناکام در فراگیری، سازماندهی معنادار و خلوص دمکراتیک هشدار روشنگرایانه برای ثبت در تاریخ و سپهر غبار گرفته ی فکری، سیاسی وحزبی مملکت بدهم. تا شاید ازشکل گرفتن لایه ای فاسد مخوف آگاه به فساد دگری وکلفت شدن لایه های مفسدین قبلی و موجود جلوگیری شود. و ممانعت عقلانی، مدنی و تشکیلاتی از ناحیه ی جزبمان نمایم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار