اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
شوشان ـ محمود تیلا :

با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم و تایید صلاحیت برخی چهره‌های مطرح می‌توان نسبت به انتخاباتی پرشور در حوزه‌های انتخابیه آبادان و خرمشهر امیدوار بود.
درحالی‌که کمتر از دو ماه تا انتخابات مجلس دوازدهم باقی مانده، هنوز فضای انتخابات سرد است اما با اعلام تایید صلاحیت چهره‌های مطرح سوخت مناسبی به تنور انتخابات در حوزه‌های آبادان و خرمشهر وارد شده تا این ماراتن سیاسی داغ شود.
مردادماه جاری در شهرستان آبادان در ابتدا 191 نفر با مراجعه به سایت مربوطه، پیش‌ثبت‌نام را انجام داده و مدارک خود را برای صحت‌سنجی در پنجره واحد وزارت کشور بارگذاری کردند؛ اما در فاصله‌ی ۲۷ مهر تا 3 آبان‌ماه که موعد ثبت‌نام قطعی در انتخابات بود، فقط 131 نفر از این افراد ثبت‌نام خود را نهایی کردند!
از شمار افرادی هم که موفق به بارگذاری مدارک خود برای صحت‌سنجی در مرحله پیش ثبت‌نام شده بودند، مدارک 185 نفر مورد تأیید اولیه و صحت‌سنجی قرار گرفت اما 54 نفر -به هر دلیلی- از ثبت‌نام نهایی انتخابات خودداری کردند! پس از بررسی اولیه صلاحیت‌ها توسط هیئت اجرایی انتخابات، از فرمانداری ویژه آبادان خبر ‌رسید 65 نفر از داوطلبان موفق به اخذ تاییدیه خود شده‌اند، 65 نفر هم عدم تایید و عدم احراز داشته‌اند و یک نفر هم بی‌خیال انتخابات شده و انصراف داده است!
اکنون با پایان بررسی صلاحیت‌ها، اعلام شده که 50 نفر از مجموع 130 کاندیدا موفق به اخذ تاییدیه از هیات نظارت مرکزی شورای نگهبان در استان شده‌اند.
ابوالحسن معماری (رئیس هیئت)، علی دهقانی، سید عبدالهادی موسوی مقدم، عبدالرضا جانگران نژاد و جمال کوتی؛ ترکیب اعضای هیئت نظارت بر دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خوزستان را تشکیل می‌دهند.
اما آنچه در فضای غیررسمی توسط فعالان فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده حکایت از تایید صلاحیت چهره‌هایی همچون سید عبدالرحمان احمد‌نژاد، حبیب انصاری، ستار جادری، میلاد جانقربان لاریچه، طیبه حبیبی، جمشید خلقی، اسد خنفری، عبدالحسن دریس، صالح ساری‌پور، یوسف ستاره ناصری، محمد طاهری، ناجی فرحانی‌صدر، علی قاطع زاده، سید محمد قرابی، امین کعبی، کمال کعبی، مسعود کعبی، داریوش محمودیان، جلیل مختار، علی معبودی، ابراهیم ملکی، سید علی موسوی‌جرف، سید محمد مولوی و... دارد اما دقیقاً مشخص نیست وضعیت انتخابات آبادان در مراحل بعدی پس از ثبت اعتراض‌ها و شکایت‌ها چگونه رقم خواهد خورد.
در خرمشهر نیز از 71 نفر ثبت‌نام شده نهایی در این حوزه، 20 نفر تایید، 5 نفر انصراف، 1 نفر عدم احراز و 45 نفر رد صلاحیت شده‌اند!
گفته می‌شود محمدجواد بچاری، کاظم بهردینی، سعید بیت عفری، مصطفی جزایری، سید صباح حسینی، نعیم حمید، فاخر ربیعی، عیسی شرجی، عبدالله کربلایی، علی کعبی، محمدرضا کنعانی‌میر، نبی‌الله کوروش‌نیا، مهدی مجدم، یاسر محمدی، کورش محمودی، مصطفی مطور زاده، حسن منیعات، محمد نظارات، جعفر نیک نظر و حسن هلالات موفق به اخذ صلاحیت خود شده‌اند.
نکته مهم اینکه صلاحیت سید مجتبی محفوظی و سید لفته احمدنژاد؛ نماینده‌های کنونی آبادان و خرمشهر همچنان با عدم تایید صلاحیت مواجه شده‌اند. البته عدم تایید صلاحیت نماینده کنونی خرمشهر در روند انتخابات آن حوزه تأثیر چندانی ندارد (او دوره قبل کمتر از 10 هزار رای آورد) و رقابت همچنان میان تایید صلاحیت شدگانی همچون مصطفی مطور زاده، محمدجواد بچاری، محمد نظارات، کاظم بهردینی و حسن منیعات خواهد بود. با این تحلیل باید معترف بود سایر نامزدها در این حوزه انتخابیه نیز با توپ پر به میدان آمده‌اند.
در آبادان هم باید منتظر ماند و دید آیا کاندیداهای شاخص به عرصه‌ی انتخابات 11 اسفند باز می‌گردند یا نمایندگان دوره بعدی مجلس از میان همین لیست 50 نفره معرفی خواهند شد؟
پ.ن: اسامی نامزدها بدون اولویت‌دهی به افراد، بر اساس توالی حروف الفبای نام خانوادگی، مرتب شده‌اند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار