شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
شوشان ـ امیرکمال کمائی :

به میمنت خدمت بی منت دولت کریمه مهدی رمضانی در کتابخانه های عمومی کشور هر روز برگ زرینی از خدمات ورق می خورد.

بعد از سند نهضت مطالعه مفید که به دست مبارک وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي رونمایی شد.
و پس از نقدهای انجام شده در مورد این سند!
اینک ماست مالیزاسیون ها سعی در ماله کشی بر این سند دارند، این بار جناب معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد با بیان این نکته که ما با توجه به فشار وزیر محترم بر اجرای دو سند نهضت مطالعه مفید سال ۱۳۸۹ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی سال ۱۳۹۶، اومدیم دو سند را ادغام کردیم و اکنون سند جدیدی تحت عنوان سند ملی خواندن و مطالعه مفید ابداع کردیم!

حالا ما موندیم طی این ۱۰ ساله دولت فخیمه آقای مختارپور و میراث داران، این اسناد چرا اجرایی نشدند؟
اگر خوب بودند که باید پاسخگوی قانون و مراجع ذیصلاح باشند؟
و اگر خوب نبودند چرا دوباره ترکیبی زدند؟!
(اگر خوب بود که باید اجرا می‌شد! اگر هم بد بودند چرا دوباره اشتباه و هزینه اضافه!)

اما اتفاق میمون دیگری که در نهاد کتابخانه های عمومی رخ داده! پر تلاش ظاهر شدن پیج اینستاگرام نهاد کتابخانه های عمومی کشور iranplir بوده که طی دو هفته ی بعد از دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به اندازه همه سال های گذشته فعال شده و رکورد تولید محتوا را به خود اختصاص داده!(حالا شما پیدا کنید خرما فروش رو...)

اما در ادامه کشف زیر خاکی ها، اینک مدیران کل استان ها ملزم به ایجاد ارتباط با نمایندگان مجلس شده اند تا از این یار دیرین انقلاب حمایت کنند و در حرکتی جدید رئیس جوان اقدام به صدور لوح تبریک برای یکی از نمایندگان محترم مجلس نموده که این هم از عجایب روزگار است.(دوست عزیز برای ۲۸۹ نفر دیگه هم صادر کن! به هر حال به درد میخوره...)

اما زیر خاکی دیگر که طی ۱۰ سال گذشته هیچ اقدامی در این راستا نشده بود!
استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به کتابخانه سازی و تامین منابع بوده که در زمان آقای واعظی این اسناد تکمیل و انجمن خیرین کتابخانه ساز ایران تشکیل و راه اندازی شد!
اما دوستان چون اعتقادی به ایجاد برنامه های راهبردی نداشتند کل گذشته را منکر و برنامه هایشان را بلااستفاده دانستند و طی سالیان حتی حاضر به بررسی آن هم نشدند ولی این روزها میراث داران عرصه نهاد برای بروز پویایی شان از هیچ خط و ربطی که آنها را فعال نشان بدهد گذر نمی کنند...

اما زیر خاکی دیگر پویش نویسنده شو...
زیاد در این خصوص توضیح نمی دهم شما طی این ۱۰ سال گذشته چقدر از نویسندگان بومی و بین المللی خارج از دایره دوستانتان حمایت کردید که اکنون چنین پویشی راه اندازی کردید؟!
کاشکی یه شیر پاک خورده ای بلند شه بره به قسمت منابع ادارات کل کتابخانه های استان سرکشی کند تا دلایل این که چرا این همه کتاب از نویسندگان کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال استانی در قفسه ها دپو شده ولی دریغ از خرید بیشتر از ۱۰ عنوان...(آمار ندارم!)

تا کشف زیر خاکی های دیگر بدرود...

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار