شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
سخنی با نمایندگان خوزستان در مجلس ؛

در روزهایی که تکاپوها برای معرفی گزینه‌های استانداری آغاز شده، بیم آن می‌رود که افرادی ضعیف ، ناتوان و  غیر همسو با برنامه های دولت برای استانداری خوزستان  معرفی شوند ، از این رو آنچه بیش از هر موضوع دیگری در برهه کنونی حائز اهمیت است دستیابی به یک چارچوب و مسیر برای انتخابی درست است که ماحصل این چارچوب ، انتخاب فردی توانا ، بومی و  شایسته برای استانداری خوزستان در دولت چهاردهم باشد.

   بررسی‌های نشان می‌دهد که ستادهای انتخاباتی در استان  فعال هستند تا گزینه‌های خود را برای استانداری معرفی کنند و از سوی دیگر برخی نمایندگان نیز برای انتخاب چهره‌های نزدیک به خود مشغول لابی هستند ، از این رو شرایط حساس فعلی و اهمیت جایگاه استاندار ایجاب می کند که هم سیاسیون حامی دولت و هم نمایندگان بیش از هر مولفه ای به آینده استان و توسعه خوزستان توجه جدی داشته و در انتخاب استاندار ، منافع استان را در دستور کار قرار دهند.

نمایندگان استان باید با نگاهی توسعه محورانه ، صرفا منافع استان را در نظر گرفته و در انتخاب استاندار به این مهم بعنوان شاخص اصلی توجه جدی داشته و اهتمام ورزند .

آن ها بعنوان نمایندگان مردم باید توجه داشته باشند که  مردم انتظار دارند كه گفتمان، ديدگاه و ايده‌هاي رييس‌جمهور از طريق استانداری همراه و همسوي دولت در استان  اجرايي و اعمال شود و  از این رو براي اجراي ايده‌های دولت چهاردهم در خوزستان   به ابزار نياز است. مهم‌ترين ابزارها، منابع انساني و مديران ارشدي است كه در حوزه‌هاي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سیاسی و .. بايد به كار گرفته شوند و همه در این مسیر دخیل بوده و نباید جزیره ای عمل شود .

  اگر قرار باشد تحولي متناسب با ديدگاه رييس‌جمهور منتخب در استان  اجرايي شود، در راس اين هرم باید استانداری بکار گرفته شود  كه بتواند ايده‌ها و باورهاي رييس‌جمهور را عينيت بخشیده و منافع استان را فدای منافع سیاسی جمع و یا جریانی نکرده و نماینده عالی دولت باشد  لذا فردي بايد در راس استان قرار بگيرد كه رنگ و بوي گفتمان رييس‌جمهور را داشته و به برنامه‌ها و راهبردهاي رييس‌جمهور باور و ايمان داشته باشد ، نمایندگان در این مسیر نقشی کلیدی دارند و باید در راستای توسعه استان ، فارغ از سهم خواهی ها ، فردی را مورد حمایت قرار دهند که در زمره رجل درجه یک سطح ملی بوده و به فضای استان آشنایی کامل داشته و منافع مردم را در نظر گرفته و با تعامل و وفاق در مسیر خوزستان آباد حرکت کند .

نمایندگان استان باید متوجه اهمیت نقش استاندار در توسعه استان بوده و  استاندار هم بايد همه‌ چيز را از دريچه منافع استان ، منافع مردم  و گفتمان رييس‌ جمهور  بنگرد و توانايي اداره استان را با همه تنوع و شاخص‌ ها داشته باشد .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار