شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۲۸۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
چرا صدا و سیمای خوزستان تجمع مردم اهواز را با عنوان غیر واقعی پخش کرد؟
شوشان/ روزنامه ی نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: تجمع خود جوش و مردمی برای دفاع از حفاظت و جلوگيري از انتقال آب کارون که از سوی اقشار مختلف در دو نوبت برگزار شد و در نوبت دوم، با حضور هزاران خوزستانی و برخی از مدیران و نمایندگان مردم انجام شد، از جانب رسانه های مکتوب و برخی سایت ها پوشش خوب خبری داشت اما متاسفانه صدا و سیمای مرکز خوزستان که انتظار می رفت بیش از دیگران به این مهم بپردازد، از این بابت کوتاه آمد و حتی عنوان این اجتماع را تغییر داد و خبر آن را با عنوان تجمع دوستداران محیط زیست پخش کرد که خلاف واقع بود. در اینجا این سوال پیش می آید که خبری به این مهمی که حتی ماهواره ها و خبرگزاری های برون کشوری آن را با همان عنوان دفاع از کارون پخش کردند چرا از نظر صدا و سیمای استان باید پنهان کاری شود و اعلام هدف تجمع را مصلحت ندانند؟
برخی ها عنوان می کنند که بحث کارون یک بحث ملی است و نه استانی، به این جهت نباید بزرگ شود. به عنوان کنندگان این بهانه می گوئیم به فرض هم که ملی باشد، نفت هم ملی است اما می گوئیم به عنوان استانی که آب و نفت در آن است، باید سهم استان مقدم بر دیگر استانها باشد. ما که نگفتیم برای آب شرب دیگر استانها، کارون هم سهمی نداشته باشد، شکایت ما از این است که می خواهند به قیمت نابود کردن کشاورزی خوزستان زمین های باير دیگر استان ها را آبیاری کنند، در حالی که استان از کمبود آب کشاورزی و حتی شرب رنج می برد.
از اين گذشته چرا بايد مشكل خشك شدن درياچه اروميه كه آوازه آن در دنيا كمتر از كارون نيست، يا همينطور زاينده رود در خفا نباشد و براي حل آن مناظره در شبكه سراسري بگذارند اما نوبت به كارون كه رسيد صحبت ملي بودن را پيش بكشند؟ اگر اروميه ملي نبود چرا بايد چند ساعت مناظره درباره آن از شبكه سراسري پخش شود، اما خبر تجمع مردم براي حفاظت از كارون و جلوگيري از انتقال آب آن تحريف شود؟
بهر حال انتظار اين است كه صدا و سيماي خوزستان از اين بابت ضمن عذرخواهي از مردم، بخصوص تجمع كنندگان، نسبت به پخش خبر واقعي و حتي با دفاع از مردم و تجليل از اين حركت، اقدام كند و از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي هم توقع داريم ضمن دادن تذكر به مسئولان صدا و سيما، در دفاع از مردم و اقدام خودجوش آنها كوتاه نيايند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
انتشار یافته: ۷
comment
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
comment
1
8
comment مدیران محترم خوزستان بدانند عملکردشان در دفاع از محیط زیست استان در حافظه مردم خوزستان ثبت میشود .
comment
نویسنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
comment
1
8
comment تجمع بعدی را برای تغییر سیاست های صدا وسیما جلوی آن برگزار می کنیم که حواسش را به دغدغه های مردم معطوف کند . این مردم که خواستشان را از اجنبی نمی خواهند به مسئولان خودشان شکایت می برنند و از آنها اصلاح امور را می خواهند این چه برخوردی است که صدا وسیما می کند . چرا سیمای اصفهان و سیمای ملی اینقدر راجع به زاینده رود و دریاچه ارومیه برنامه سازی می کنند ولی صدا وسیمای خوزستان خود را به خواب می زند؟؟؟
comment
مخاطب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
comment
2
1
comment سلام لطفاصدا و سیمای خوزستان را متهم نکنید نماینده های مجلس همچون سید شریف حسینی چه کرده برای استان آیا لایحه ای داده ؟
comment
میثم عسکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
comment
0
3
comment صدا و صیمای خوزستان انگاری به خواب رفته و این همه بحث و مطالبی که گفته می شود رو به نمایش نمی گذاره من به عنوان شهروند خوزستانی از این سازمان خواستار بازگو کردن حقایق به مردم باشند
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۰
comment
0
2
comment صدا و سیمای مرکز خوزستان
خواب که هستید . کمک که نمیکنید.اطلاع رسانی که نمیکنید. اخبارتجمع صلح امیز حمایت از کارون را باید از شبکه های .... بفهمیم. چرا وظیفتون رو تو این شرایط که کارون داره خشک میشه انجام نمیدید.اگر از شما کمکی به خوزستان نیست پس خواهشا استخون لایه زخم نباشید.
comment
کارون رود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
comment
0
0
comment کا برو صداوسیمای اصفهان رو بیبین چطوریه برا انتقال کارون!!!!
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
comment
0
0
comment
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار