شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
شوشان: سرپرست حوزه هنری خوزستان از برگزاری مراسم شب شعر تحت عنوان «حرف آخر عشق» به مناسبت سالگرد قیص امین‌پور خبر داد.
محمود نادری اظهار کرد: مراسم شب شعر «حرف آخر عشق» روز سه شنبه هفتم آبان ماه سال جاری در تالار مهتاب اهواز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در این مراسم علیرضا قزوه، محمدعلی بهمنی و کمال شفیعی، محمدرضا عبدالملکیان و محمدحسین جعفریان به عنوان میهمانان ویژه حضور خواهند داشت.

سرپرست حوزه هنری خوزستان افزود: اولین اثر قیصر امین‌پور در سال 63 در قالب رباعی و دوبیتی به چاپ رسید تا وی به عنوان یک شاعر به جامعه شناخته شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه شخصیت قیصر امین‌پور آن طور که باید در استان شناخته نشده است افزود: امین‌پور در زمینه کودک و نوجوان فعالیت‌های بسیاری داشت و شاید دلیل شناخته شدن وی کار کردن در حوزه کودک و نوجوان بود.

نادری گفت: حوزه هنری به عنوان یک دستگاه فرهنگی و هنری وظیفه خود می‌داند که تولید هنر را در جهت گفتمان انقلاب هدایت کند و رویدادهایی در این زمینه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه فصل جدید فعالیت‌های حوزه هنری استان با برگزاری جشنواره پایتخت پنجره‌ها آغاز شد افزود: جشنواره پایتخت پنجره‌ها تنها رویداد فرهنگی استان به شمار می‌رود که در سالروز شکست حصر آبادان برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری خوزستان بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که همه دستگاه‌های فرهنگی باید با وحدت و هم دلی دست به دست هم داده و در راستای توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی استان گام بردارند.

وی در ادامه از برپایی همایش بزرگ تئا‌تر استان خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم جریان تئاتری را در استان قوی‌تر کنیم در آینده نزدیک با همکاری موسسات سینمایی همایشی در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

نادری به حوزه تولید فیلم اشاره کرد و افزود: فیلم مستند «آوایی دیگر» به کارگردانی مهدی طرفی اکنون در دستور کار قرار دارد و کار تولید آن نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.

وی به جشنواره موسیقی نوایی که در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: با توجه به تنوع آداب و رسوم در استان و ظرفیت‌های بالای فرهنگی، نگاه حوزه هنری کشور به خوزستان متفاوت است.

سرپرست حوزه هنری خوزستان در ادامه به جشنواره دولت قرآن اشاره کرد و افزود: توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری از منظر قرآن، اعتلا و رشد کمی و کیفی آثار علمی و هنری، عمل به آمیزه‌های قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآنی در استان از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در 15 روز آینده فراخوان اولیه این جشنواره اعلام و سپس آثار جمع آوری خواهند شد افزود: این جشنواره در بخش‌های شعر، ادبیات، داستان کوتاه، خوشنویسی و قطعه ادبی برگزار خواهد شد. همچنین بخش دانشگاهی این جشنواره با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

نادری کمبود فضای‌های هنری و آموزشی در استان را از مشکلات حوزه هنری استان عنوان کرد و گفت: حوزه هنری استان برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی خود با کمبود شدیدی مواجه است لذا انتظار می‌رود که مسئولان ما را همراهی کنند.

وی عنوان کرد: از نهادهایی همچون شهرداری، نفت و فولاد که عمده پول استان را در اختیار دارند تقاضا داریم که سهم هنرمندان را پرداخت کنند چرا که بودجه ما ناچیز است. به عنوان مثال متولیان شهرداری می‌توانند در پارک‌ها فرهنگسراهایی ویژه هنرمندان احداث کنند.

سرپرست حوزه هنری خوزستان افزود: تقویت بنیه فرهنگی حوزه هنری از طریق تقویت نیروی انسانی، افزایش فضاهای فرهنگی و جذب اعتبار لازم از جمله اهداف مهمی است که در دستور کار حوزه هنری استان قرار دارد.

وی ادامه داد: قطعا با جذب اعتبار مناسب یکی از اولویت‌های کاری ما در آینده، چاپ کتاب در حوزه‌های مختلف است. همچنین قصد داریم به طور جدی به حوزه فیلم سازی رسیدگی کنیم.

نادری گفت: وضعیت دفا‌تر آبادان و خرمشهر را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: همچنین قصد داریم که در شهرستان دشت آزادگان دفتری راه‌اندازی کنیم.

*بازگشایی سه پلاتو تئا‌تر در اهواز

وی از بازگشایی سه پلاتو تئا‌تر در اهواز خبر داد و افزود: با همکاری خوبی که با بنیاد مستضعفان صورت گرفت پلاتوهای تئا‌تر ما در روزهای آینده بازگشایی خواهد شد تا این موضوع خبر خوشحال کننده‌ای برای اهالی تئا‌تر و همچنین هنرهای تجسمی استان باشد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان توسعه و گسترش فعالیت‌های هنری مساجد را از برنامه‌های مورد توجه حوزه هنری استان دانست و گفت: می‌توانیم در مساجدی که امکانات و فضای لازم را در اختیار دارند دوره‌های آموزشی فیلم سازی سینما و تئا‌تر و حتی هنرهای دیگر را برگزار کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به محیط پاک مساجد و حضور نوجوانان و جوانان بسیار در این مکان‌ها می‌توان مساجد را به عنوان مراکز فرهنگی آموزشی حوزه هنری استان قلمداد کرد و از این طریق شاهد خلق آثار فرهنگی و هنری بود.

نادری در پایان از مشارکت هنرمندان در یوم‌الله 13 آبان خبر داد و گفت: هنرمندان نیز همچون دیگر اقشار جامعه در راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان حضور خواهند یافت و استکبار جهانی را محکوم می‌کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار