شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
شوشان: معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان گفت: 295 هزار کودک خوزستانی امسال زیر پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم قرار می گیرند.

علی حسن زاده با اعلام این خبر گفت: تعداد کودکان سه تا شش ساله استان در سال جاری 295 هزار و 605 نفر است که امیدواریم بتوانیم باهمکاری وهمراهی والدین و خانواده ها و سایر سازمان ها و ادارات، معاونت بهداشتی و مراکزدرمانی درشهروروستا، 90% کودکان استان راتحت پوشش این برنامه قراردهیم و معلولیت کم بینایی و نابینایی را دربین کودکان استان ریشه کن کنیم.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح درمناطق مختلف استان 23پایگاه دائمی و دو هزار و 750پایگاه غیر دائمی برقرار است که دوهزار و 578 نفرمربی ما را در این امر یاری می دهند.

وی اضافه کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم با همکاری سازمان آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی و سایر دستگاه های دولتی به مدت 45 روز تا دو ماه درکلیه مهدها و آمادگی های سراسراستان و درپایگاه های سنجش بینایی شهری و روستایی مستقر در مهدهای کودک شهری و روستایی، خانه های بهداشت، مدارس روستایی وپیش دبستانی های ضمیمه مدارس ابتدایی شهری به اجرا در می آید.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه این طرح در سه سطح اجرا می شود ،افزود: سطح اول معاینه کودکان 3تا 6ساله توسط مربیان وشناسایی کودکان مشکوک به اختلالات چشمی و بالاخص بیماری تنبلی چشم و سطح دوم معاینه کودکان مشکوک شناسایی شده درسطح اول توسط کارشناس بینایی سنجی( درکلینیک های ثابت یاسیار) وسطح سوم معاینه و نجام اقدامات پزشکی درکلینیک های متخصصان چشم پزشکی ودرصورت نیاز به بستری و عمل جراحی در بیمارستان انجام و خانواده های نیازمند درکلیه مراحل اجرای طرح تحت حمایت سازمان قرار می گیرند.

حسن زاده گفت: درسال گذشته نیز با اجرای این طرح 213 هزار و 103 کودک در دو هزار و 644 پایگاه دائمی و غیردائمی توسط دو هزار 352 مربی و افراد معاینه کننده تحت معاینه چشم قرارگرفتند.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و 893 نفر بیمار شناسایی شدند که با پیگیری های انجام شده توسط افرادمعاینه کننده و کارشناسان بهزیستی تحت درمان قرارگرفتند.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه تعداد 23 نفر از کودکان به تشخیص چشم پزشک نیازمند به عمل جراحی داشتند که با کمک سازمان بهزیستی مبلغی به عنوان کمک هزینه درمان (عمل جراحی )به خانواده این کودکان پرداخت و تعداد 527 کودک نیازمند به عینک طبی نیزشناسایی شدند که توسط سازمان بهزیستی مبلغی به عنوان کمک هزینه خرید عینک طبی به آنان پرداخت شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار