اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۴۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۵
شوشان: معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان گفت: کشور در فناوری سایبری و مقابله با تهدیدهای دشمنان پیشرفت های خوبی داشته است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا شیخ رباط روز سه شنبه در همایش آموزشی پدافند غیرعامل - دفاع سایبری در اهواز اظهار کرد: نوع جنگ ها و شیوه های تهاجمی دشمنان امروزه تغییر شکل یافته و از حالت نظامی به سایبری و مجازی تبدیل شده اند.

وی افزود: این نوع تهدیدها صدمات بسیاری به دنبال داشته و ضرورت دارد با هوشمندی بیشتری در مقابله با این ها وارد عمل شد.

شیخ رباط به دستیابی کشور به فناوری در اختیار گرفتن هواپیماهای بدون سرنشین دشمن اشاره و اظهار کرد: شکار هواپیماهای جاسوسی توسط نیروهای نظامی ایران، نشان از پیشرفت های ما در مقابله با حملات و تهدیدهای سایبری دشمنان دارد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار خوزستان گفت: پدافند غیر عامل با توجه به اهداف جمهوری اسلامی و تهدیدهای امنیتی موجود در منطقه دارای اهمیت بسیاری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان نیز در این همایش آموزشی گفت: جنگ های سایبری حتی قادر است اوضاع کشوری را به طور کامل مختل و رابطه ملت و حکومت در آن کشور را قطع کنند.

ˈعلی اصغر قوچانیˈ افزود: این نوع جنگ ها و تهدیدها هزینه هایی به مراتب کمتر نسبت به جنگ های گذشته دارد اما اثرات و تبعات آن سخت تر است.

وی افزود: در گذشته، تهدیدها و اقدام های دشمنان علیه کشور موضوعی امنیتی و نظامی بود و این امر مستلزم به کارگیری نیروی انسانی بیشتر، تجهیزات و امکانات بسیار و صرف وقت زیادی و در عین حال هزینه بر بود .

مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان گفت: با توجه به تهدیدهای نوین و پیشرفت فناوری ها نوع حملات دشمن بیشتر در فضای سایبری انجام می شود که کاربرد هواپیماهای بدون سرنشین نمونه بارزی از این نوع اقدام هاست.

وی افزود: جنگ های سایبری هزینه بسیار کمتری نسبت به حملات نظامی دارد اما با همین هزینه کم نتیجه مطلوب تری از این نوع جنگ ها گرفته می شود.

قوچانی با اشاره به چهارمین روز هفته پدافند غیرعامل که به عنوان ˈامنیت سایبری، فناوری نوین و پدافند غیرعاملˈ نام گذاری شده افزود: این همایش به همین منظور برگزار و از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی همچنین مسوولان IT و شرکت های ISP دعوت شده است تا با حضور در این همایش با جنگ های سایبری و آخرین یافته ها و فناوری های این حوزه آشنایی بیشتری پیدا کنند.

قوچانی بااشاره به عنوان پنجمین روز از هفته پدافند غیرعامل تحت عنوان ˈبسیج مردمی، آمادگی، مقاومت همه جانبه و پدافند غیرعاملˈ افزود: به همین منظور در سه حوزه ˈ زیستی، سایبری و زیرساختیˈ رزمایش سایبری در اهواز برگزار می شود.

وی گفت: در روزهای پایانی هفته نیز که به ترتیب به عنوان ˈتولید ملی، صنعت، انرژی و پدافند غیرعاملˈ و ˈاستاندارد سازی، زیرساخت و پدافند غیرعاملˈ نام دارند برنامه هایی در زمینه موضوع های مرتبط با نام گذاری این روزها در خوزستان برگزار خواهد شد.




comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
comment
0
0
comment تشکر سردار
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار