شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز همچون دیگر جلسات عصر دوشنبه با تاخیر 30 دقیقه‌ای برگزار شد.

این جلسه با حضور 17 عضو آغاز و در ادامه جمشید سلحشور و کاظم سواری و همچنین ابتسام الباجی به دیگر اعضا اضافه شدند و جانعلی خورشیدی تنها عضو غایب دهمین جلسه شورا شهر اهواز به شمار می‌رفت.

رامی علاسوند رئیس شورای شهر اهواز در ابتدا روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و همچنین روز دانش‌آموز را تبریک گفت و افزود: امروز بعد از گذشت 34 سال حقانیت تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط دانش‌آموزان و دانشجویان بر همگان ثابت شده است.

در ادامه ناجی سواری، حسین حیدری، محمدجواد رضوی و عاشور سواری‌پور به نطق پیش از دستور پرداختند و این در حالی است که مقرر شده بود در هر جلسه تنها سه عضو می‌توانند نطق پیش از دستور داشته باشند.

از نکات جالب توجه در این جلسه حضور عموم مردم بود که موجب بی‌نظمی سالن جلسه شده بود.

دوازدهمین جلسه شورا شهر برخلاف جلسات قبل با حضور تعداد بسیاری از مردم که به نوعی هر کدام شاکی بودند و اعتراض خود را به درون شورا آورده بودند، برگزار شد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر اهواز دستور به تشکیل گروه‌های سه نفره نظارتی داد که کار هر یک از این گروه‌ها نظارت بر مناطق شهرداری است.

قربانعلی سعادت‌نیا، هوشنگ شیرمردی و ابتسام الباجی در قالب گروه اول کار نظارت بر شهرداری منطقه یک اهواز را بر عهده داشتند، همچنین غلامرضا سبزعلی، اسکندر زنگنه و زیبا صالح‌پور در دومین گروه نظارتی قرار گرفتند.

احمد باورساد، حجت مظفری و مریم ابریشم‌کار در گروه سوم نظارتی جای گرفتند. همچنین آذر زمان‌پور، محمدجواد رضوی و عاشور سواری‌پور چهارمین گروه نظارتی بوده که مشکلات شهرداری منطقه چهار را بررسی می‌کنند.

مهدی آلبوشوکه، ناجی سواری و کاظم سواری در قالب گروه ششم کار نظارت بر شهرداری منطقه شش را بر عهده دارند و با توجه به اینکه شهرداری منطقه پنج فعالیتی نداشته، گروه نظارت برای این منطقه تشکیل نشده است.

حسین حیدری، جانعلی خورشیدی و هدایت ممبینی نیز به عنوان گروه هفتم کار نظارت بر شهرداری منطقه هفت را بر عهده دارند، همچنین جمشید سلحشور و علی ناصری در قالب گروه هشتم بر شهرداری منطقه هشت نظارت می‌کنند.

با توجه به حضور 12 عضو در کمیسیون ماده 100 و اهمیت این کمیسیون، با پیشنهاد صالح‌پور و دستور رئیس شورای شهر، محمدجواد رضوی و زیبا صالح‌پور به عنوان دو عضو دیگر به این کمیسیون اضافه شدند.

در ادامه بررسی لایحه‌های شهرداری و آئین‌نامه داخلی شورا در دستور کار جلسه قرار گرفت.

در ادامه در حالی که معاون شهردار اهواز آمار استخدامی‌های اخیر شهرداری را بیان کرد دو تن از میان حاضران در سالن برخاستند و نسبت به آمار وی اعتراض کردند. آن‌ها معتقد بودند که 81 نیروی دستور کاری که اکثر آن‌ها بین چهار تا 16 سال سابقه کار دارند از زمان برکناری منصور کتانباف بیکار شده‌اند. این در حالی است که افرادی چون آشنای یک عده بودند به حالت قراردادی تبدیل وضعیت شدند.

در ادامه رامی علاسوند در جواب به این افراد گفت: قطعا این موضوع رسیدگی خواهد شد و در جلسات بعد جواب آن بیان خواهد شد.

در پایان تغییر زمان ساعت جلسات شورای شهر اهواز به دلیل ایام ماه محرم به رای گذاشته شد و مصوب شد که ساعت جلسات از ساعت 15 به 14 تغییر کند.


برچسب ها: جلسه ، شورای شهر ، اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار