شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
آیت‌الله سيد محمدعلي موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، در سومین روز از بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی این هفته را گرامی داشته و بر ضرورت توجه به موضوع کتاب و مطالعه تاکید كرد.

به گزارش شوشان، متن پیام نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بیست و یکمین هفته کتاب به شرح زیر است:

مردم شریف و فهیم استان خوزستان
با سلام و تحیت فراوان


سپاس خداوند متعال را که نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی را بر مبنای خواندن و مطالعه شکل داد چراکه اعجاز اسلام، قرآن و راه رسیدن به آن مطالعه و تدبر می‌باشد. تاریخ هیچ تمدنی خالی از کتاب و کتابت نبوده است. همه فرهنگ‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب رشد می‌کنند و با کتاب ماندگار می‌شوند. در این میان آیین مقدس اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است چراکه پیامبر عظیم الشأن اسلام رسالتش را با فرمان «خواندن» از سوی خداوند آغاز می‌کند و در همین فرهنگ مقدس است که خداوند منان به قلم سوگند یاد می‌کند و معجزه آخرین فرستاده‌اش را یک کتاب قرار داده است.

در طول تاریخ نیز همواره توصیه علما و بزرگان علم و ادب بر اهمیت کتاب و مطالعه بوده است. امروزه نیز اهمیت مطالعه در توسعه فردی و اجتماعی بر همگان آشکار شده است. کتاب و کتابخوانی راهی پر فراز و نشیب در پیش روی دارد و رفتن در این مسیر همراهان دلسوزی را می‌طلبد. اینک در بزرگداشت بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (25 آبان لغایت 2 آذر) اهتمام و همراهی کسانی را که در عرصه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها کمر همت بسته‌اند را ارج نهاده و توفیق روز افزون برای خادمان این عرصه کتابخوان و کتاب دوست استان از درگاه خداوند متعال خواستارم.

سيد محمدعلي موسوي جزايري

نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار