شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
شوشان: همانگونه که پیش بینی می شد، طوفان و باران شدید از ساعت 12 امروز در خوزستان آغاز شده است.

ستاد مدیریت بحران استان خوزستان از روز گذشته نسبت به وقوع باران شدید و طوفان در جنوب خوزستان و حتی طغیان رودخانه ها هشدار داده بود به همین دلیل از روز گذشته نیز در آبادان ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و نیروهای خدمات رسان به حالت آماده باش  درآمده اند.

هم اکنون از خرمشهر خبر می رسد که برق و تلفن بخشی از شهر قطع شده و طوفان و باران شدیدی آغاز شده است به گونه ای که مردم ترجیح داده اند که در خانه بمانند. در آبادان نیز وضع شبیه خرمشهر است.

در همین خصوص معاون عمرانی فرمانداری آبادان گفت: با توجه به ضرورت و اخبار رسیده از سوی اداره هواشناسی مبنی بر شروع بارندگی و افزایش شدت و میزان آن ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش کامل به سر می برد.

 شهاب صدیقی در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان آبادان با اشاره به اینکه پیشتر سازمان هواشناسی در خصوص بارندگی در خوزستان و به ویژه شهرهایی همچون آبادان، ماهشهر، هندیجان، امیدیه، بهبهان، دشت آزادگان، شادگان و حتی اهواز و شهرهای تابع هشدارها و اخباری را منتشر کرده است، افزود:  تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد مدیریت بحران اعم از شهرداری، آب، فاضلاب، برق، هلال احمر، راه و شهرسازی، دانشکده علوم پزشکی، شهرداریهای اروندکنار و چوئبده، پالایشگاه و پتروشیمی از امروز به حالت آماده باش کامل در آمدند.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته ستاد مدیریت بحران، امسال چابک تر از سالهای گذشته در جهت رفع مشکلات ناشی از بارندگی عمل خواهد کرد.

صدیقی تصریح کرد: در صورتی که شدت بارندگی زیاد باشد دستگاه های پمپاژ قدرت کافی برای دفع را ندارند که این مسئله ضریب آبگرفتگی معابر شهری را افزایش می دهد.

فرماندار آبادان هم در این خصوص گفت: هیچ یک از دستگاه های خدمات رسان و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان حق خروج از شهر را تا اطلاع ثانوی ندارند.

بهرام ایلخاص زاده افزود: با توجه به اخبار رسیده مبنی بر شروع بارندگی و افزایش شدت و میزان بارندگی به ویژه در شهرستان آبادان، علاوه بر آماده باش کامل تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران ضروری است تا به منظور ارائه خدمات مطلوب، به موقع و رفع موانع و مشکلات احتمالی تمامی اعضا در منطقه حضور فیزیکی و موثری داشته باشند.

وی خروج مسئولان ستاد مدیریت بحران از منطقه را منوط به هماهنگی، نظر و اخذ اجازه از فرمانداری دانست و اظهار کرد: به منظور دسترسی سهل و آسان ستاد مدیریت بحران با اعضای ستاد اعلام تلفنهای ضروری، خاص و پاسخگو از سوی دستگاه های مرتبط الزامی است.

از سوی دیگر مدیریت بحران در اخطاريه اي خطاب به فرمانداران استان خوزستان تاکید کرده است: با توجه به هشدار مدیریت بحران کشور و اطلاعیه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان و وقوع بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در سطح استان از اواخر وقت روز یکشنبه مورخ 26 آبان و تدام آن تا اواخر وقت روز چهارشنبه مورخ 29 آبان، احتمال مواج و طوفانی شدن خلیج فارس، آب‌گرفتگی خیابان‌ها و معابر عمومی و طغیانی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد.
 
در این اخطاریه عنوان شده است: بنابراين با توجه به سوابق آبگرفتگی ناشی از بارندگیهای سال گذشته در شهرهای آبادان، بندر امام خمینی(ره)، بهبهان، ایذه، دزفول، دشت آزادگان، گتوند و همچنین احتمال بارندگی بیش از 30 میلیمتر در برخی از شهرها که توسط هواشناسی استان اعلام شده است؛ با تشکیل شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، نسبت به اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، ابلاغ سریع به دستگاه های اجرایی مرتبط شهرستان برای حفظ آمادگی و اتخاذ تمهیدات لازم و برقراری کشيک شبانه‌روزی در ادارات و سایر تمهیدات لازم و مورد نیاز به منظور پیشگیری و یا به حداقل رساندن آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول داشته و همشهریان را به رعایت اصول ایمنی در کلیه موارد توصیه و گزارش اقدامات به عمل آمده را به این اداره کل ارسال کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار