شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۰
استان خوزستان نیز تا سال 86 با کانون لرستان بصورت مشترک امور وکلای دو استان را رفع و رجوع می کرد و از پایان سال 86 و آغاز 87 از کانون وکلای استان خوزستان جدا شده و به صورت مستقل اداره می شود.
شوشان: یزدالله طاهری نصب در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برگزاری آزمون کارآموزی وکالت سال 1392 در استان خوزستان اظهار داشت: تعداد 4270 نفر در این دوره آزمون کارآموزی وکالت شرکت کردند.
به گزارش شوشان ، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در ادامه افزود: این آزمون امروز همزمان در 25 مرکز استان که کانون وکلای دادگستری در آنها فعال است برگزار شد و کانون وکلای استان خوزستان با همکاری سازمان سنجش، اتحادیه سراسری کانون وکلا-اسکودا- و دانشگاه شهید چمران اهواز مبادرت به برگزاری آزمون کرده است.
وی در خصوص حضور متقاضیان غیر بومی در آزمون کارآموزی وکالت گفت: قانون هیچ منعی را برای شرکت کنندگان غیر بومی ایجاد نکرده است و به نظر من بومی گزینی اگرچه ممکن است مزیت هایی داشته باشد اما توجیه قانونی ندارد و برخلاف قانون اساسی است.
نائب رئیس کانون وکلای استان خوزستان اظهار داشت: اصل 28 قانون اساسیف اصل آزادی انتخاب شغل را به افراد اعطا کرده است و به تبع این اصل آزادی محل اشتغال هو باید پذیرفته شود.
طاهری نصب تصریح کرد: از دیدگاه من قانون در خصوص انتخاب شغل نباید بومی گزینی اعمال کند چرا که افراد باید این آزادی را داشته باشند که بتوانند شغل مناسب داشته باشند ضمن اینکه این آزمون در دیگر مراکز استانها هم برگزار می شود و افرادی که تمایل دارند به هر دلیلی محل زندگی خود را تغییر دهند باید بتوانند با رعایت ضوایط به این نیازشان دست پیدا کنند.
وی در خصوص حوزه فعالیت کانون های وکلای دادگستری در سراسر کشور گفت: در حال حاضر کانون وکلای مرکز، چند استان که فاقد کانون وکلا هستند را تحت پوشش خود قرار داده است، و استانهای هرمزگان و فارس و کرمانشاه و ایلام مراکزی هستند که کانون های مشترک دارند. استان خوزستان نیز تا سال 86 با کانون لرستان بصورت مشترک امور وکلای دو استان را رفع و رجوع می کرد و از پایان سال 86 و آغاز 87 از کانون وکلای استان خوزستان جدا شده و به صورت مستقل اداره می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار