شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: خوزستان با 35 درصد سطح زیر کشت و تولید ذرت مقام اول کشت و تولید این محصول را در اختیار دارد.

کیخسرو چنگلوایی در گفتگو با مهر عنوان کرد: امسال در سطح 120 هزار هکتار از اراضی خوزستان 750 هزار تن ذرت برداشت می شود.

وی افزود: از مجموع 120 هزار هکتار سطح زیر کشت ذرت 105 هزار هکتار به کشت ذرت دانه ای و 15 هزار هکتار هم به کشت ذرت علوفه ای اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان این که دزفول، اندیمشک، شوش، شوشتر، رامهرمز و اهواز شهرهای عمده تولید ذرت در خوزستان هستند، تصریح کرد: امسال با راهکارهای اتخاذ شده به راندمان 15 درصدی در تولید ذرت دست پیدا کردیم.

چنگلوایی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای کارشناسی امسال 750 هزار تن ذرت دانه ای و 250 هزار تن ذرت علوفه ای در 15منطقه استان خوزستان برداشت می شود.

دبیر شورای توسعه کشاورزی خوزستان ادامه داد: متوسط برداشت ذرت در استان را 8 تا 9 تن در هکتار است که اخیرا و طی  آمارهای جدید در برخی مناطق ارقامی بین 13تا 14تن ذرت در هر هکتار نیز به دست آمده است که یک حد نصاب برای خوزستان به حساب می آید.

وی با اشاره به این که  ارزش سالانه تولیدات زراعی و باغی استان به طور تقریبی 60 هزار میلیارد ریال است، عنوان کرد: عملیات برداشت ذرت دانه ای و علوفه ای تا پایان آذر ادامه دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار