اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
بررسی بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر در کنار حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی و مسئله تبانی در لیگ‌های پائین‌تر از مهم‌ترین موضوعاتی بود که فردوسی‌پور در برنامه این هفته خود به آن پرداخت.
برنامه نود این هفته از ساعت 22:33 دوشنبه شب از طریق شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.

سئوال پیامکی این هفته برنامه نود به قرعه کشی جام جهانی اختصاص یافته بود.



در ابتدای برنامه گزارش نود درجه پخش شد و طی آن حاشیه های بوجود آمده لیگ برتر فوتبال طی هفته اخیر به نمایش در آمد.

گزارشی از مراسم تشییع جنازه مرحوم استاد داوود نصیری از اساتید فقید در رشته های بسکتبال، شنا و ... پخش شد.



سفر استانی دوربین نود به استان گلستان
 
دوربین برنامه نود این بار و در ادامه روند سفرهای استانی خود سراغ جوانان استان گلستان و وضعیت فوتبال در این منطقه از کشور رفت.  
نکته قابل توجه در خصوص این سفر فعالیت تیم ساحلی این استان در لیگ برتر در شرایطی بود که نه بازیکنان و نه مربی این تیم هیچ پولی دریافت نمی کنند و فقط برای دل خودشان بازی می کنند. 



تیم فوتبال بانوان این استان نیز در لیگ برتر بانوان حضور دارد و بانوان فوتبالیست گلستانی از وضعیت مالی موجود نیز گلایه کردند.  
گزارشگر برنامه نود در پایان سفر دو روزه خود به گلستان سراغ ترکمن های این منطقه رفت و تصاویری از مسابقات اسب سواری که با حساسیت بسیار بالایی پیگیری می شد،‌ ضبط کرد. 

سردارآزمون: وقتی به تیم ملی دعوت شدم گریه کردم

 
این سفر در کنار بازی 70 دقیقه‌ای سردار آزمون در بازی امشب روبین‌کازان موجب تا وی ارتباط تصویری با برنامه نود برقرار کند که عادل فردوسی‌پور در این بخش با کنایه به سرعت اینترنت گفت که «اونجا سرعت اینترنت ماشالله خوبه ان‌شالله اینجا هم خوب بشه»
صحبت فردوسی‌پور با سردار آزمون به سیاق همیشگی او برگزار که از هر درسی سخنی به میان آمد از جا افتادن آزمون در ترکیب روبین‌کازان تا علاقه مردم گنبد به سوارکاری و اسب سردار آزمون!



لژیونر گلستانی فوتبال کشورمان در گفتگو با عادل فردوسی پور در خصوص وضعیت خود در روسیه اظهار داشت: پدر و مادرم هم در روسیه کنارم هستم و انشالله بعد از بازی با لوکوموتیو به ایران بازمی گردیم و یک ماه رقابت ها تعطیل خواهد شد.  
سردار آزمون در خصوص ماجرای دعوت نشدنش به تیم ملی فوتبال کشورمان در اردوی اخیر تیم ملی عنوان کرد: در حال حاضر تمام تلاش خودم را می کنم تا بتوانم خودم را به تیم ملی ثابت کنم. دنبال کارهای پاسپورت خودم بودم که در مسکو شنیدم به تیم ملی دعوت نشدم و خیلی ناراحت شدم و چون بچه احساسی هستم و در خیابان های مسکو گریه کردم.  
مجری برنامه نود در بخش پایانی گفتگو با آزمون از او در خصوص کوتاه کردن موهایش و شباهت خاصش به یک شخصیت کارتونی سخن گفت. سردار آزمون نیز در پاسخ گفت: یک بار خودم هم در اینترنت نام علی بابا را سرچ کردم و دیدم که اولین عکسی که در اینترنت می آید عکس من است. 
گزارشی کامل از دیدار تیم های تراکتور رو پرسپولیس و حاشیه های این دیدار پخش شد.





بعد از این بخش گزارش ویژه این برنامه در خصوص بازی پرسپولیس و تراکتورسازی پخش شد که در بخشی از آن وقتی گزارشگر از علی کریمی در خصوص دست ندادن با علی دایی پرسید که کریمی گفت: «دلیلی وجود ندارد با همه دست بدهم، من روی نیمکت پرسپولیس با آقای باقری و خیلی از دوستان قدیمی‌ام دست دادم».

محمد فنایی کارشناس داوری این هفته برنامه نود بود.



پرداختن به حاشیه‌های بعد از بازی هم که درگیری میان سیدجلال حسینی و اسدی و دخالت کریمی در آن میان از مهم‌ترین بخش‌های این گزارش بود.

در ادامه به داوری بازی پرسپولیس و تراکتور پرداخته شد که ابتدا فنایی در خصوص خطای عمدی کفشگری، بازیکن پرسپولیس گفت که می‌بایست بازیکن پرسپولیس اخراج می‌شد. اما در خصوص صحنه خطایی که روی فرزاد حاتمی در محوطه جریمه اتفاق افتاد و با اعتراض شدید دایی هم همراه بود توسط فنایی پنالتی تشخیص داده شد.

ماجرای خر و پف و مشکلات یک ملی پوش

 به گزارش مشرق، دروازه بان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مهمان برنامه نود بود. وی در خصوص آغاز فوتبال خود اظهار داشت: فوتبالم را از جنوبی ترین منطقه های تهران آغاز کردم و در دوران کودکی سختی های بسیاری کشیدم. ما جزو خانواده های آسیب پذیر جامعه بودیم و حالا زمان آن رسیده که زحمات پدر و مادرم را جبران کنم. حتی تا همین چند سال پیش  و زمانی که صبای قم چهارم شد هم با مترو به تمرینات می رفتم. 



حامد لک گفت: همواره سعی کردم که از حاشیه دور باشم و الان هم اگر با این سن و سال توانسته ام موفق باشم به خاطر همین دوری از حاشیه بوده است.  
وی همچنین خاطر نشان کرد: حتما به اروپا فکر می کنم اما حالا رقابت برای رسیدن به جام جهانی خیلی سخت شده است. همه بازیکنان در تمام پست ها هم تلاش خودشان را گذاشته اند تا بتوانند به جام جهانی برسند.  
بازیکن تیم تراکتورسازی تبریز گفت: من از کودکی یکی از آرزوهایم این بود که علی کریمی را از نزدیک ببینم. بالاخره دنیا جوری چرخید که من فوتبالیست شدم و با علی کریمی در تراکتورسازی همبازی شدم و این برای من یک افتخار است.  
لک در خصوص ماجرای خر و پف کردنش در موقع خواب و مشکلاتش در اردوهای تیم ملی عنوان کرد:‌ تنها بازیکنی که در اردوها می توانست من را تحمل کند نژاد فلاح بازیکن تیم صبای قم بود. در حال حاضر هم در اردوهای تیم ملی مشکل با هم اتاقی هایم دارم. نژاد فلاح هم به خاطر اینکه خودش خر و پف می کرد با من هم اتاق شد. 

بخش جالب گفت‌وگوی عادل با لک غیر از سوال همیشگی او در خصوص سن واقعی لک در خصوص وقت تلف کنی لک در بازی‌های مختلف بود. جایی که فردوسی‌پور به لک گفت که گزارشگر برنامه ما در خلال بازی شنیده که به توپ جمع‌کن‌های کنار زمین گفتی که هر وقت به آنها گفتی توپ را به داخل زمین بفرستند قبول کرد که از چنین ترفندی در بازی‌ها استفاده می‌کند.



در بخش دیگری از گفت‌وگو با لک صحنه‌های کوتاهی از واکنش‌های زیبای لک در بازی‌های مختلف لیگ پخش شد و از او در خصوص ترکیب سه دروازه‌بان تیم ملی در جام‌‌جهانی صحبت شد. لک که پیش از این صحبت‌هایی در خصوص حضورش در بشیکتاش مطرح بود در خصوص ارتباطش با دانیال داوری گفت که داوری به او گفته با این کیفیت می‌تواند در اروپا هم بازی کند.

جهانبخش: امیدوارم با سوئیس یا بلژیک همگروه شویم
 
، علیرضا جهانبخش لژیونر ایرانی شاغل در لیگ هلند که در هفته گذشته در یک دیدار حساس در لیگ هلند 2 گل به ثمر رساند و پخش مصاحبه‌اش به زبان انگلیسی فردوسی‌پور را خوشحال کرده بود در گفت‌وگویی تصویری با برنامه نود در خصوص آخرین وضعیتش در لیگ هلند و تیم ملی حرف زد.
وی اظهار داشت: واقعا خوشحال شدم که گل زدن من باعث شد که در کشورم همه خوشحال شدند و از خوشحالی مردم خوشحالم. 



علیرضا جهانبخش عنوان کرد: برای ورود به هلند خیلی مشورت کردم و با کسانی که این مراحل را گذرانده بودند مشورت کردم. اوایل خیلی برایم سخت بود اما با گذشت زمان توانستم به همه چیز عادت کنم. رسیدن به تیم ملی هم برای من جای افتخار داشت.  
وی در خصوص 2 گل زیبایش در لیگ هلند گفت: گل هایی که زدم زحمتی بود که هم بازی هایم کشیدم و خوشحالم که باعث افتخار برای کشورم شدم. اما من معتقدم بازیکنان بسیاری از کشور ما می توانند در اروپا حضور داشته باشند و بازی کنند.
ملی پوش تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: من دوست دارم ایران در گروهی باشد که بتوانیم صعود کنیم. از طرفی دوست دارم یک تیم خیلی خوب در گروه ما باشد که بتوانیم محکی جدی بخوریم. اما در مجموع همگروهی با بلژیک یا سوئیس به نظرم برای ایران بهتر است. 

پخش خلاصه بازی نفت تهران و فجر شهید سپاسی شیراز بخش بعدی برنامه نود بود. شکست فجر شهید سپاسی در این بازی موجب شد تا محمود یاوری از عملکرد ضعیف تیمش در این بازی انتقاد کند.

نامدار ملاح زاده بازیکن سابق نفت آبادان بود که روزگاری در آبادان به عنوان پله آبادان شناخته می‌شد بعد از چند سال تحمل بیماری دارفانی را وداع گفت که فردوسی‌پور با پخش تصویری از او یاد او را گرامی داشت.

گزارش بعدی که در این بخش برنامه پخش شد مربوط به بازی استقلال و گسترش بود که حاشیه‌های جالبی به همراه داشت. نخست حرف‌های جواد نکونام در خصوص جایزه مرد سال آسیا که از اهدای این جایزه به بازیکن چینی تعجب کرده بود و به کنایه گفت که این بازیکن باد بنشیند و از تلویزیون بازی ایران در جام‌جهانی را تماشا کند. ماجرای مصاحبه تند گوران لاوره علیه امیرقلعه نویی از دیگر موضوعات این گزارش بود.



رسول خطیبی در پایان این بازی گفت که تیمش مستحق پیروزی بوده که به طرز جالبی از سوی قلعه نویی هم تایید شد و او هم اعلام کرد که بازیکنان ما تنها لباس استقلال را بر تن داشتند و تیم جوان گسترش حتی می‌توانست پیروز این بازی باد.

پخش گزارشی از وضعیت تم فوتبال بانوان استقلال بخش بعدی برنامه نود بود. فردوسی‌پور پیش از پخش این گزارش اعلام کرد که تماس‌ها با فتح‌الله‌زاده در خصوص وضعیت تیم بانوان بی نتیجه بود. تیم فوتبال استقلال در حالی که منحل اعلام شده بود گویا قرار است بار دیگر بازی‌های لیگ بازگردد. اما گزارش وضعیت عجیب تیم فوتبال بانوان استقلال یکی از بخش‌های دیدنی این برنامه بود. وضعیت عجیب تیمی که بازیکنانش در خانه سرپرست تیم و با خانواده او زندگی می‌کردند و به با شیر و کیک تغذیه می‌شدند و تیمشان بحتی پزشک نداشت در مصاحبه بازیکنان این تیم که کمتر هم‌خوانی با گفته‌های مسئولان تیم نداشت از نکات جالب این گزارش بود.

در ادامه به داوری بازی استقلال پرداخته شد که محمد فنایی تنها در صحنه مشکوک خطای صادقی روی امین موسوی مهاجم استقلال را مستحق دریافت کارت قرمز دانست.

پخش بازی مس کرمان و راه‌آهن سورینت بخش بعدی برنامه نود بود که منجر به کسب نخستین پیروز مس در این فصل شد. بعد از بررسی داوری بازی مس و راه آهن گزارش بازی ملوان و صبای قم پخش شد و مطابق معمول داوری آخرین بازی لیگ برتر هم در ادامه بررسی شد.

در ادامه فرذسی‌پور برنامه هفته هفدهم لیگ برتر را که پنج‌شنبه وجمعه آینده برگزار خواهد شد را اعلام کرد که پنج‌شنبه استقلال به مصاف سپاهان خواهد رفت و جمعه پرسپولیس به مصاف ذوب‌آهن.









پخش حاشیه‌های لیگ یک از بخش‌های پایانی برنامه امشب بود که علی‌رغم کوتاه بودن به اندازه کل برنامه نود سوژه و حاشیه داشت. بعد از پخش بازی‌های لیگ یک در دو گروه گزارشی از وضعیت تیم فوتبال گهر دورود که با نابسامانی‌های فراوانی مواجه است پخش شد.

بعد از پخش این گزارش فنایی با بینندگان برنامه خداحافظی کرد و فردوسی‌پور با اشاره به تبانی در لیگ دو و حکم دو تیم البدر بندر کنگ و مس سونگون اعلام کرد که نتوانسته هیچ‌یک از اعضای کیمته استیناف را پیدا کند که روی خط برنامه بیاند و در خصوص این بازی حرف بزنند.

پخش بازی دوستانه فوتسال ایران روسیه که با پیروزی ایران همراه بود بخش بعدی برنامه نود بود. بعد از پخش خلاصه این بازی گزارشی از وضعیت تیم فوتبال داماش گیلان که زمزمه‌هایی مربوط به انحلال آن به گوش می‌رسد پخش شد. بازیکنان تیم داماش در گفت‌وگوهای مختلفی بیان داشتند که قراردادهای سال گذشته را هم کامل دریافت نکرده‌اند و از قراردادهای امسال هنوز پولی دریافت نکرده‌اند.

فردوسی‌پور پیش از پخش گزارش وضعیت تیم‌های پایه بار دیگر به ماجرای تبانی در لیگ دو اشاره کرد و با اشاره به شایعات در این زمینه گفت که برخی مهدی محمدنبی را مخالف اجرای حکم کمیته استیناف می‌دانند.

بخش پایانی برنامه نود به گفت‌وگوهای حسن‌خانی (مدیر عامل مس سونگون ورزقان)، عظیم زاده (سرپرست البدر کنگ) و صالحی رئیس کمیته استیناف در خصوص تبانی در لیگ یک گذشت که به دلیل کم بودن وقت برنامه قرار بر این شد تا در برنامه بعدی به آن پرداخته شود.

نتیجه مسابقه پیامکی
تیم منتخب مردم برای سرگروهی ایران در جام جهانی در مسابقه پیامکی نود تیم آرژانتین انتخاب شد و فردوسی‌پور قول داد تا جمعه با پخش زنده قرعه کشی جام جهانی روی آنتن شبکه سه بیاید. این برنامه ساعت 19:15 از شبکه سه پخش خواهد شد.





برنامه نود ساعت 2:07 بامداد سه شنبه به پایان رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار